Aviseringar
Rensa alla

GÅ NER I VIKT


Ämnesstartare

Hej 🙂
Jag är 15 och är runt 166 cm. Min vikt ligger runt 60 kg och mitt BMI på 22,0. Jag har alltid varit en rätt smal tjej, men de senaste åren har jag ökat lite i vikt. Innan sommaren 2014 så vägde jag ca 47-50 kg. Jag skulle gärna vilja göra mig av med den delen jag har lagt på mig. Det mesta sitter på rumpan och låren. Men det har även börjat sätta sig i ansiktet. Jag skulle gärna vilja väga minst 55 till hösten. Har någon något tips på hur man kan gå ned i vikt? Gärna med lite träning som helst pga att jag har problem med mina leder. Jag var tvungen att sluta med den sporten jag höll på med. Men jag bryr mig inte så värst mycket om just ditt val är dåligt för hälsan eller inte. Jag tränar ju inte så jag skulle gärna bara vilja förlora vikten. Tack på förhand 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

Du är ju normalviktig vad jag vet men. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Ät hälsosammare och ha en aktiv livsstil rent allmänt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
Ät hälsosammare och ha en aktiv livsstil rent allmänt. 

Hahah problemet är att jag älskar mat


   
SvaraCitera

du kan älska mat och vara hälsosam. ät nice någorlunda nyttig mat bara. och träna givetvis, har du ledproblem är det viktigt att du tränar. testa typ simning eller nått.


   
SvaraCitera

subhuman girl:
du kan älska mat och vara hälsosam. ät nice någorlunda nyttig mat bara. och träna givetvis, har du ledproblem är det viktigt att du tränar. testa typ simning eller nått.

Menar du LCHF ? 🙂  


   
SvaraCitera

ostabil: Jag skulle gärna vilja väga minst 55 till hösten.

Ett udda mål, men du har ju nått det så gratulationer antar jag


   
SvaraCitera
Kudhos

ostabil:

Hahah problemet är att jag älskar mat

suit yourself


   
SvaraCitera

Hej! Det är svårt att över internet bedöma om någon verkligen behöver gå ner i vikt av medicinska skäl, och vi på Ungdomar.se vill inte uppmuntra till bantning, speciellt inte när det gäller unga människor. Vi råder dig därför att ta kontakt med en läkare, kurator eller dietist som kan ge en professionell och säker bedömning, och hjälp om det behövs!

Bästa sättet att komma i kontakt med en sådan är att ringa sjukvårdsupplysningen på nummer 1177. Du kan också kontakta din närmaste ungdomsmottagning så hjälper de dig att hitta rätt!


   
SvaraCitera