Aviseringar
Rensa alla

Gå om ett år


Ämnesstartare

Jag måste fråga, om du har gått om ett år i skolan eller så. Varför och var det så farligt som jag tror. Ja de kanske är aktuellt för mig och jag skulle helt seriöst hellre dö än att gå om så skulle gärna vilja veta från någon om hur du är att gå om osv...


   
Citera

Jag gick om första året på gymnasiet. Jag var sjukskriven under höstterminen och hade svårt att komma ikapp under våren, så jag valde att gå om istället. Först kände jag som du, men det var verkligen inte så illa. Det enda jag märkte av var att jag var ett år äldre än de andra i min klass (och ett år är inte ens särskilt mycket) och att jag hade håltimmar när de läste kurser jag redan klarat av. 


   
SvaraCitera

Det gör inget om du går om, du ska jobba i 50 år efter du har slutat skolan. så sköt dig så kanske du har ett jobb efter skolan.


   
SvaraCitera

Inget fel med det, hade flera i min klass som var 2-3år äldre än alla oss andra. Alla har olika anledningar så who cares


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan du inte gå sommarskola "för att ändra frånvaron" eller nått?


   
SvaraCitera

Jag gick om femårs, räknas det? Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gick om 8an på en annan skola, men ryktena spreds från den förra till den nya väldigt väldigt snabbt. senare gick jag ett år IV och började 1an med de 2 år yngre, syrrans kompisar... Det var ganska weird.. De andra kändes jättesmå i jämförelse. Idag läser jag på en fhs med de som är uppemot 6 år yngre, känns inte lika weird dock, pga de är 18 och vuxna. Går iofs en hel del äldre än mig där också but still.


   
SvaraCitera
mens
 mens

Jag hoppade av skolan i början av åttan pga en mängd anledningar. Några flyttar, en fosterfamilj och ett år senare började åttan igen, på eget bevåg. I en annan skola iof pga flytt. Vissa visste att jag var ett år äldre och andra inte. Det var ingen som gjorde någon större grej av det. För mig var det inte konstigt alls eftersom jag inte läst någonting de läst innan. Umgicks mest med åttorna där men även med några av niorna. Ett års skillnad är inte så mycket i den åldern tycker jag.


   
SvaraCitera