Aviseringar
Rensa alla

gå om grundskolan?


Ämnesstartare

Anura:

svenska för svenskar då?

var finns det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:

var finns det

det borde finnas, svenskan skulle bli så bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

det borde finnas, svenskan skulle bli så bra.

har dock bättre svenska än bönder


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:

har dock bättre svenska än bönder

de spelar ingen roll egentligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

de spelar ingen roll egentligen.

jo lite


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:

jo lite

vad spelar de för roll för dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

vad spelar de för roll för dig?

inte så jag behöver gå på sfi direkt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:

inte så jag behöver gå på sfi direkt

fast du tkr att din svneska är dålig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

fast du tkr att din svneska är dålig

om man ska skriva vetenskapliga artiklar ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 komvuxkurser som motsvarar grundskolekurser finns ju


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
 komvux

sånt gillar jag inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:

sånt gillar jag inte

haha vrf? vuxna får ju ej börja i låg-/mellan-högstadiet/gymnasiet heller så det är ju det enda sättet. plugga på distans om det är så jobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

folkhögskola. 

på min fhs börjar dt folk från andra delar av världen varje månad, och de läser samma kurser som oss andra.... De sitter som frågetecken de första veckorna, men i o med att fhs bygger mkt på den sociala biten så hjälper vi alla varandra! En läkare från kina började samtisigt som mig i augusti, hon redovisade ett ämne i svenska igår och jag vart sjukt chockad..... assåh i augusti pratade hon bara kinesiska samt VÄLDIGT knacklig engelska..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
folkhögskola. 

på min fhs börjar dt folk från andra delar av världen varje månad, och de läser samma kurser som oss andra.... De sitter som frågetecken de första veckorna, men i o med att fhs bygger mkt på den sociala biten så hjälper vi alla varandra! En läkare från kina började samtisigt som mig i augusti, hon redovisade ett ämne i svenska igår och jag vart sjukt chockad..... assåh i augusti pratade hon bara kinesiska samt VÄLDIGT knacklig engelska..

fast de måste ju gå sfi först annars blir det ju en väldigt låg nivå för de anra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

fast de måste ju gå sfi först annars blir det ju en väldigt låg nivå för de anra

Nej, det måste de inte! fhs är ej ett gymnasium eller komvux. fhs har egna kurser för invandrare i svenska. Hon läser kursen svenska för invandrare och svenska 1 med mig parallellt, jag läser även samhällskunskap och naturkunskap med henne bland annat... Fungerar trots att hon har åkt på ett par omprov än så länge! 


   
SvaraCitera