Aviseringar
Rensa alla

gå på iv?! o:


Ämnesstartare

massgrav:

Majoriteten utav de som går IV är idioter, så. PREVIOUS STATEMENT STILL MAKES SENSE! [no-no]

Jag vet en som mördade två personer, han gick IV ett år.

Ville bara klämma in det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

Jag vet en som mördade två personer, han gick IV ett år.

Ville bara klämma in det!

Hahhaah - precis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Iv är chill. Gick där själv och nu ligger jag på vg-mvg i kärnämnena i gymnasiet. Mycket fördomar mot folk som går iv ser jag. Har sett många korkade uttalande från kkarim i andra trådar också, men han är 14 vad kan man förvänta sig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

Jag vet en som mördade två personer, han gick IV ett år.

Ville bara klämma in det!

jag e iaf inte förvånad[ops]


   
SvaraCitera

KKARIM:

Haha, men hur många är resten? 2 % typ...

Nej, bara jag [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Are you morbid:

Har sett många korkade uttalande från kkarim i andra trådar också, men han är 14 vad kan man förvänta sig?

Jaaaaa, jaaaaa[smile].

Are you morbid:

Iv är chill.

Ja, vi ser ju vad IV gör med språkförmågan och ordörrådet.

martin312:

jag e iaf inte förvånad

Inte jag heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KKARIM:

Ja, vi ser ju vad IV gör med språkförmågan och ordörrådet.

Kasta inte sten i glashus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Are you morbid:

Kasta inte sten i glashus.

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

martin312:

jag e iaf inte förvånad[ops]

fast han gick annan linje sen ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

fast han gick annan linje sen ^^

natur eller?[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

martin312:

natur eller?[smile]

fordon tror jag..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

fordon tror jag..

inte överraskad där heller [zzz]


   
SvaraCitera

hahah jag minns för några år sen när jag gick i nian och vi skulle åka iväg och kolla på olika program.. holy shit. alla program var helt okej och så men så kom vi till iv där läraren där började plocka fram ett kontrakt alla elever som gick där var tvungen att skriva på och det var mycket viktigt att man följde det. innehöll bland annat
- äta frukost varje morgon, om det absolut inte går kan man få äta när cafeterian öppnar halv tio
- sjukanmäla sig om man är sjuk
- ta ansvar för att uppgifter lämnas in
- komma i tid till skolan varje morgon

sen var det nåt mer efterblivet också. och jag minns att ovanför whiteboarden var det som en serie med streckgubbar som vaknade på morgonen, åt frukost, borstade tänderna, klädde på sig, gick till skolan.. jag dog.

osv, alltså jag höll på att dö. kändes som att om man gick iv skulle man gå om småskolan i princip.
iv i all ära, tycker det är bra att det finns men där vi var.. seriöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag går IV och jag trivs. Tycker dock att det borde vara längre dagar och mindre raster, man skulle ha hunnit med mycket mer då. Men lärarna vi har är iaf väldigt ambitiösa och så. [smile]

Något annat som är negativt är att (jag vet inte om det är såhär på andra IV, men men) alla är ju olika, vissa har ju mycket svårare än andra när det gäller plugget. De flesta som går på IV här gör det för att de har skolkat för mycket, men samtidigt finns det ju de som verkligen är dåliga i skolan helt enkelt, och eftersom alla är i samma grupp blir det väldigt jobbigt iom att man ofta får göra jättelätta saker som man redan kan. Känns som dagisnivå typ. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ruunar:

- äta frukost varje morgon, om det absolut inte går kan man få äta när cafeterian öppnar halv tio

det borde ju vara en självklar sak, oavsett vilken linje man går.

ruunar:

- sjukanmäla sig om man är sjuk

och det här med! man vill ju inte få frånvaro precis.

ruunar:

- komma i tid till skolan varje morgon

och större delen av de som går på IV vad jag märkt gör det just för att de haft så hög frånvaro, så det är ju också en självklar 'regel' på IV tycker jag.


   
SvaraCitera