Aviseringar
Rensa alla

Gå på krog/klubb ensam


Ämnesstartare

Av en ren slump fann jag mig ensam på krogen i lördags och det blev bättre än jag någonsin anat.

Jag skulle dit med två-tre kompisar med de meddelade mig samma morgon om att de inte skulle komma förrän framåt tolvslaget, något jag fann mycket ogynnsamt.
Men, jag slutade arbeta klockan 17.00 i Gamla stan och ville inte åka hem, så jag begav mig till krogen direkt. Vid det här laget vad jag ej ensam utan med en fin, bakis pojke som varit trevlig att hämta mitt ID som jag dåraktigt glömt.

Efter ett tag så begav han sig iväg, och här tänker jag inte nämna att jag spenderade en timme på toaletten och halvsov och smsade pga. överdos av vodka men det är säkerligen underförstått.

Så, när jag hade vilat ett tag öppnade jag toalettdörren till en krog full av unga människor och musik.
Det var jag och en massa jämnåriga. Jag, helt ensam, utan att känna en själ och uppklädda partymänniskor. Jag ställde mig längs väggen vid ena dansgolvet och det dröjde inte lång tid förrän jag fann mig i sällskap av två killar. Vi talade och hade det mycket trevligt. Sedan träffade jag en kinesisk programmerare(!) och sedan en grupp unga män och sedan... det fortsätter.

Det har länge varit OTÄNKBART för mig att gå till en krog ensam, men jag fann det bara fördelaktigt. Jag kunde göra vad jag ville, när jag ville. Det fanns ingen lojalitet, och man kan knappast känna sig ensam bland tusentals andra ungdomar. Fast det beror också på humör, om det vore en annan dag kanske jag skulle gått hem direkt, eller suttit mig och gråtit i en park i närheten. Visserligen kan man reflektera kring hur smart det är att vara ensam i en miljö där det inte är helt osannolikt att man blir drogad och hemdragen. Och dessutom ha en kärleksgrotta som kan våldgästas.

Har ni någonsin gått på krogen själv? Hur var det? Och vid vilket stadium blir det läskigt?

Dold text: Krogkvällen kostade 30 kronor för mig, en öl jag inte tror att jag ens drack.


   
Citera
Ämnesstartare

Har aldrig varit på krogen. Ej sedan jag fyllde 18 iaf. [cute] Förjävla dyrt och ovärt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AVEII:

dyrt

mopsen:

Krogkvällen kostade 30 kronor

AVEII:

ovärt..

mopsen:

bättre än jag någonsin anat.

ditt liv vs mitt liv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

ditt liv vs mitt liv

Vad fick du för 30kr? [surprised] Edit: Såg öl.. Jag dricker inte öl. Skulle blivit betydligt dyrare för mig..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AVEII:

Vad fick du för 30kr?

mopsen:

en öl

:läs:för:fan:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

och här tänker jag inte nämna att jag spenderade en timme på toaletten och halvsov och smsade pga. överdos av vodka men det är säkerligen underförstått.

[love]

Låter för övrigt helt fantastiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man sparar ju förfan en förmögenhet på att dra förbi systemet och sedan in på Ica en sväng.. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill också det någon gång. men eftersom det här inte är en jättestor stad är risken (eller chansen, beroende på hur man ser det) att man stöter på någon man "känner" ganska stor och då kan det bli awkward.


   
SvaraCitera
höna

har suttit och väntat på folk nån gång tror jag. och vart kvar på krogen med nya människor jag träffat och de jag var med gått hem...så aah. var rätt nais


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AVEII:

Har aldrig varit på krogen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HAr aldrig vart på krogen pga ålder [mad]
men det har väl hänt att jag har tappat bort mina kompisar och gått på olika fester med okända personer. Det var rätt kul.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de är sjukt ovärt ju [n]


   
SvaraCitera
Lounge

verkar börja bli en ny trend [crazy] något exotiskt, som svensson inte vågat prova på tidigare pga man vill ej stämplas som en ensam desperat

har aldrig varit ensam på en klubb, dock med bekanta som jag inte alls känner väl, skulle dock kunna tänka mig


   
SvaraCitera
Lounge

läst runt lite på fb:s tråd ensam utgång och de flesta verkar få värsta roliga partykvällen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

va.. man går ju alltid på krogen ensam? visserligen är man oftast ett gäng som följs dit och så. Men väl där så splittras man ju alltid och hittar på egna saker.

så är det iaf då vi går ut.


   
SvaraCitera