Aviseringar
Rensa alla

Gå till skolan under förkyling?


Ämnesstartare

Jag är sjukt förkyld hostar, "slemmig hals" och får snyta mig var tionde minut. Jag går i 8:an och det är rätt pinsamt att man inte kan prata normal och hostar och framförallt att andra kanske tycker att det är "äckligt" eller rädda att bli smittade. Men jag har inte ont någon stans och ingen feber eller så. 
Anledningen till att jag går till skolan är för att jag är rädd att missa något viktigt såklart. 

Hur brukar ni göra? 
Ska jag gå till skolan? 
Hur känner ni till förkylda barn i skolan? 


   
Citera

Jag har ju definitivt aldrig gått i 8:an, men jag tycker att du borde gå till skolan.

För tänk om du missar något viktigt! Det blir jättesvårt att ta igen! 

Fast om du känner dig för dålig, så kan du alltid gå hem. Man kan inte tvinga barn att gå till skolan om de är sjuka.


   
SvaraCitera

Du missar inget viktigt, var hemma istället för att smitta ner andra


   
SvaraCitera

Ett tips: Ha näsdukar i fickan och några extra i skolväskan! Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morgonstjärna:
Du missar inget viktigt, var hemma istället för att smitta ner andra

Hur vet du det? 


   
SvaraCitera

stanna hemma!!! det finns en särskild plats i helvetet för folk som går till skolan och smittar andra


   
SvaraCitera

+ be en kompis berätta vad ni gått igenom på lektionen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KattenKatarina:
Ett tips: Ha näsdukar i fickan och några extra i skolväskan! Blink

KattenKatarina:
Jag har ju definitivt aldrig gått i 8:an, men jag tycker att du borde gå till skolan.

För tänk om du missar något viktigt! Det blir jättesvårt att ta igen! 

Fast om du känner dig för dålig, så kan du alltid gå hem. Man kan inte tvinga barn att gå till skolan om de är sjuka.

okej, men varför har du aldrig gått i åttan?
(Nyfiken) Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terrormat:
stanna hemma!!! det finns en särskild plats i helvetet för folk som går till skolan och smittar andra

Haha okej.. 😉


   
SvaraCitera

Matilda_00:

okej, men varför har du aldrig gått i åttan?
(Nyfiken) Blink

Jag är 12 Mycket glad


   
SvaraCitera

Matilda_00: Hur vet du det?

Har passerat skolan för bra längesedan nu, högstadiets lärande går riktigt långsamt och man missar inget av att vara hemma en vecka eller så med förkylning.

Jag själv var utöver enstaka förkylningar ibland, frånvarande 3-5 dagar i månaden pga kronisk sjukdom, ägnade aldrig en minut åt läxor osv. och gick ut med klassens högsta betyg, nog för att jag alltid haft väldigt lätt för lärande osv. men det bör ge en aning om hur svårt det är att missa något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morgonstjärna:

Har passerat skolan för bra längesedan nu, högstadiets lärande går riktigt långsamt och man missar inget av att vara hemma en vecka eller så med förkylning.

Jag själv var utöver enstaka förkylningar ibland, frånvarande 3-5 dagar i månaden pga kronisk sjukdom, ägnade aldrig en minut åt läxor osv. och gick ut med klassens högsta betyg, nog för att jag alltid haft väldigt lätt för lärande osv. men det bör ge en aning om hur svårt det är att missa något.

okej 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KattenKatarina:

Jag är 12 Mycket glad

Okej (:


   
SvaraCitera

Morgonstjärna:

Har passerat skolan för bra längesedan nu, högstadiets lärande går riktigt långsamt och man missar inget av att vara hemma en vecka eller så med förkylning.

Jag själv var utöver enstaka förkylningar ibland, frånvarande 3-5 dagar i månaden pga kronisk sjukdom, ägnade aldrig en minut åt läxor osv. och gick ut med klassens högsta betyg, nog för att jag alltid haft väldigt lätt för lärande osv. men det bör ge en aning om hur svårt det är att missa något.

Jo, du vet såklart bättre än mig. Jag har ju aldrig passerat 8:an än!

Äldre, ju klokare.


   
SvaraCitera

Tycker du ändå ska gå. Liksom alla har en förkylning någon gång och det är bara förkylning.


   
SvaraCitera