Aviseringar
Rensa alla

Gå upp i vikt..


Ämnesstartare

Hejsan.

Jag skulle inte vilja påstå att jag har en ätstörning.
För jag äter regelbundet, ganska mycket och så.

Jag har alltid varit smal, men nu på senare år känns det som att jag är ovanligt smal, och hur mycket jag än äter så går jag inte upp i vikt.

Väger en sådär 56kg och är väl 180, så är.. smal.
Jag tränar inte, alls. Ska börja träna överkroppen med hantlar, bena och min kondis börjar jag träna när jag lagt på mig lite till.

Har något som lyckats gå upp i vikt, några tips?
Seriösa svar uppskattas.


   
Citera
Ämnesstartare

du är snarare tjock enligt mig, gå ner ett par kilo skulle knappast skada


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har lyckats med det hela mitt liv[n] det är bara att äta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

du är snarare tjock enligt mig, gå ner ett par kilo skulle knappast skada

Tjock? Nähä, man ser revbenen. Jag är smal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lolwinub:

man ser revbenen. Jag är smal.

hur fan då? har du inget skinn? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lolwinub:

Jag har alltid varit smal, men nu på senare år känns det som att jag är ovanligt smal, och hur mycket jag än äter så går jag inte upp i vikt

kallas snabb ämnesomsättning, har jag också. och var glad för det. dom flesta blir tjockisar bara dom tittar på en chipspåse.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

är nog mesomorph [rolleyes]


   
SvaraCitera

Hur ofta äter du under en dag? Äter du frukost, lunch och middag, äter du bara lunch och middag eller äter du fler än 3 mål om dagen?
Om du inte äter mer än 3 gånger om dagen får du självklart börja med det.

Kör på minst 5 mål om dagen om du vill gå upp i vikt!
Frukost

Lunch

Mellanmål 1: Om du har möjlighet laga ihop något själv t ex gröt eller något liknande. Annars går det bra med mackor+juice eller frukt med nötter är också väldigt bra. (Nötter är väldigt bra att äta! Försök att äta mycket med nötter och gärna mellan måltiderna.)

Middag

Mellanmål 2: (Kvällsmål) Ät inte direkt innan du går och lägger dig, ät någon/några timmar innan du går och lägger dig. Här brukar jag äta yoghurt med massa frukt i. Mackor fungerar dock lika bra, det är en smaksak!

Om du har möjlighet kan du ju försöka lägga in ett till mellanmål mellan frukost och lunchen.

Du ska försöka äta så mycket du kan, alltså verkligen hela tiden försöka äta. Efter maten, vänta en halvtimme och sedan försök trycka i dig glass eller frukt.

Detta funkade för mig iaf.

ps. När du börjar träna tycker jag att du borde köpa något proteinpulver som tillexempel gainer. Det underlättar verkligen att gå upp i vikt! Drick direkt efter träningen, men låt det inte ersätta vanliga måltider.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lolwinub:

Har något som lyckats gå upp i vikt, några tips?

ät riktiga grejjer typ röd mjölk o riktigt smör på smörgåsen o inte massa fejk-saker!!! sen gymma mkt då blir du hungrigare o äter mer!!

lycka till =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

du är snarare tjock enligt mig, gå ner ett par kilo skulle knappast skada

Ska hon se ut som en pinne, tycker du? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

du är snarare tjock enligt mig, gå ner ett par kilo skulle knappast skada

du är i farten^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lolwinub:

Väger en sådär 56kg och är väl 180, så är.. smal.

Har samma problem som du! Väger 53kg och är 180 . Hatar det!


   
SvaraCitera

Börja gymma då kommer du gå upp i vikt atoumatiskt o gör du inte det så kan du beställa gainers från http://www.gymgrossisten.com/ då kommer du gå upp det kan jag lova 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jagärjagointedu:

beställa gainers från http://www.gymgrossisten.com/ d

Ehm...kosttillskott?


   
SvaraCitera