Aviseringar
Rensa alla

Gå upp i vikt


Ämnesstartare

hur ska man gå upp i vikt utan att allt sätter sig på magen? För jag ser lite tanig ut på överkroppen, men är nöjd med magen.. Dessutom har jag gått ner i vikt och mina bröst har krympt D:

någon som vet? Har hört att om man äter vissa saker så sätter det sig direkt på magen medan annan mat inte gör det 😛


   
Citera

äsch skitsnack det fettet man får efter 13-14 sätter sig bara på magen oavsett och man blir lönnfet[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

träna överkropp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spoiler: muskler väger mer fett


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

äsch skitsnack det fettet man får efter 13-14 sätter sig bara på magen oavsett och man blir lönnfet

positivt (Y)

Ire_:

träna överkropp.

vill inte ha muskler vill vara mjuk


   
SvaraCitera

buttcrack:

men är nöjd med magen

"Man kan inte äta kakan och ändå ha den kvar" - Finns inget sätt att bestämma var fettet skall lagras. Du får helt enkelt injecera fett där du vill ha mer i sådana fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har samma problem!


   
SvaraCitera

buttcrack:

vill inte ha muskler vill vara mjuk

muskler är mjuka 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postlapsaria:

muskler är mjuka 🙂

har hört att om man drar ner på kolhydrater så försvinner i första hand bukfettet. Kanske borde äta lite kolhydrater och asmycket fett?


   
SvaraCitera

buttcrack:

har hört att om man drar ner på kolhydrater så försvinner i första hand bukfettet. Kanske borde äta lite kolhydrater och asmycket fett?

gör inget sånt extremt. bästa sättet är att se över vad man brukar äta vanligen och försöka hitta problemet där. dra ner på sötsaker men ät vanlig mat osm du brukar och börja träna så att du bränner överskott.

ät med jämna mellanrum under hela dagen. du ska inte gå omkring och inte äta för när du väl äter kommer kroppen ta upp allt i maten.

tänk också på att inte äta dig proppfull.


   
SvaraCitera

vänta nu blev jag förvirrad. nu tänkte jag att du skulle gå NER i vikt. [tired]

men men :):)

om man ska gå upp eller ner i vikt så ska man inte ha som mål att få det gjort så fort som möjligt. om du äter asmycket fett nu så kmr det lägga sig på magen bara men om du ökar intaget lite under en längre tid kommer kroppen ta upp det extra fettet på ett naturligt sätt och du får lättare att hålla vikten[y]


   
SvaraCitera

genetiskt. Du blir fet där du blir fet.


   
SvaraCitera

Chickfactor:

äsch skitsnack det fettet man får efter 13-14 sätter sig bara på magen oavsett och man blir lönnfet

Tvärtom, på kvinnor tenderar sig dessutom fettet att lägga sig extra på låren. Jättefestligt (inte)...

Det går inte att undvika att få mer fett på magen, fettet lägger sig över hela kroppen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

fettet lägger sig över hela kroppen.

okej men det är väl bra, så länge inte allt lägger sig på magen [y]


   
SvaraCitera

Du behöver nog inte oroa dig för att fettet sätter sig på magen. Du är tjej. Det brukar då oftast samlas runt arslet.


   
SvaraCitera