Aviseringar
Rensa alla

Gå upp i vikt


Ämnesstartare

Jag är en tjej på 12 år som bara väger ca. 35 kilo! Jag vill väga 40 kilo minst men all fett jag äter åker rakt igenom mig kan man säga. Jag åt godis varje dag i en vecka och jag gick inte ens upp ett enda kilo! Snälla jag behöver hjälp!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Beauti_ful:

all fett jag äter åker rakt igenom mig

[tard]

ät frukost, lunch och middag och mellanmål så blir det bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gör det redan! [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta använda sauna belt, vibra-tone och abtronic som alla vi andra så går du garanterat upp [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tränar inte ett dugg! Jag dansar bara och det gör jag för det tycker jag är kul... för det mesta så slappar jag och är vid datorn m.m


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TRålllllllllliz


   
SvaraCitera

Beauti_ful:

jag tränar inte ett dugg!

Börja träna på gym, ät rejält frukost-mellanmål-lunch-mellanmål-middag. Det bästa sättet att gå upp i vikt utan att samla allting runt midja, lår och rumpa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hejpucko:

Börja träna på gym, ät rejält frukost-mellanmål-lunch-mellanmål-middag. Det bästa sättet att gå upp i vikt utan att samla allting runt midja, lår och rumpa.

Det blir ganska svårt att träna på gm för jag är bara tolv år...[cute]
men kanske kan testa någon gång [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ät oregelbundet och sällan, så att metabolismen blir seg. = Svårare att förbränna energi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Art deco:

Ät oregelbundet och sällan, så att metabolismen blir seg. = Svårare att förbränna energi.

kan man göra [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ät frukost, lunch och middag. [bigsmile] Om det inte hjälper så kan du ju alltid börja äta lite mellan målen. Inget stort och onyttigt, men kanske någon risifrutti? [y]


   
SvaraCitera

jag vill också gå upp i vikt 🙁


   
SvaraCitera

NÖTTER PEOPLE..
Ät sällan, ät typ 2- 3 ggr om dagen med långt mellanrum. Ät mycket vid varje tillfälle. Om ni inte gillar att äta mycket så ät sånt som innehåller mycket kalorier/gram. Så satsa på nötter, naturella mejeriprodukter och fiberrika bröd. Mycket fröer och nötter kan göra underverk (alldeles för mycket fröer kan ge magproblem dock). Drick energi! Drick hellre mjölk/juice till maten än vatten.

Och ha alltid favoritnötterna hemma. De kan göra underverk. De förbränner lagrat fett i fettcellerna samtidigt som de kan göra att man går upp i vikt pga att de innehåller mycket energi. En eller två nävar då och då kan göra mycket. Och se till att inte gå upp för snabbt i vikt heller, det leder sällan till nåt bra[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kiddo:

De förbränner lagrat fett i fettcellerna samtidigt som de kan göra att man går upp i vikt pga att de innehåller mycket energi.

Hur får du ihop det där? [wink]


   
SvaraCitera

Ett enkelt sätt att gå upp är att äta väldigt oregelbundna målitder. Om man ställer om den biologiska klockan så att kroppen inte vet när den får mat så kommer den ställa in sig på "svältläge" och börja lagra fett. ^^


   
SvaraCitera