Aviseringar
Rensa alla

Gå upp i vikt


Ämnesstartare

Beauti_ful:

Jag är en tjej på 12 år som bara väger ca. 35 kilo! Jag vill väga 40 kilo minst men all fett jag äter åker rakt igenom mig kan man säga. Jag åt godis varje dag i en vecka och jag gick inte ens upp ett enda kilo! Snälla jag behöver hjälp

^

fuck jag är 20 bast och väger 51kg, jag har ett bmi på 16.8 :/ men fan om du är sugen på att gå upp i vikt, strunta i godiset, ät ofta, regelbundet och mycke, och tryck i dig proteiner (ägg bland annat)
Det går om du lägger manken till, annars tror jag att när puberteten tar dig på riktigt ( den håller ju på ett bra tag som du vet) så kommer du nog få lite underhudsfett, en nice booty och ett par love handles:D


   
SvaraCitera

Pakanajuhla:

Hur får du ihop det där?

Inte svårt alls. Med tanke på hennes låga vikt antar jag att hennes kropp inte har mycket muskler. Kanske inte mycket fett heller, men eftersom att muskler väger mer än fett vore det inte konstigt om fettprocenten i förhållande är hög. Givetvis bör viktuppgång inte enbart utgöras av muskler, då kroppen behöver underhudsfettet, men det jag menar är att nötter är bra. Riktiga kaloribomber, men kickar igång fettförbränning i cellerna.

Jag förstår inte vad som är så konstigt med det. Man behöver ju förbränna fettet man stoppar i sig oavsett man är underviktig eller inte. Eftersom hon kommer ta mer och på ett annorlnda sett (om hon tar våra råd) så kommer kroppen behöva vänja sig. För att viktuppgången inte ska ske för snabbt eller pga fel sorts mat (godis, chips, kakor och glass anser jag att man INTE bör äta ens om man VILL gå upp i vikt då det är skadligt av andra skäl).


   
SvaraCitera

botox![rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kiddo:

Inte svårt alls

Det var inga dåliga förslag, tvärtom. Missupfatta mig inte. [cute]

Att nötter däremot skulle "förbränna lagrat fett i fettcellerna samtidigt som man går upp i vikt" var det enda jag reagerade på.
Det var inte helt fel, men du glömde nämna att fettinlagring troligen ökar i ungefär samma utsträckning som fettförbränning och att det på en höft går ganska jämt ut.


   
SvaraCitera

Pakanajuhla:

fettinlagring troligen ökar i ungefär samma utsträckning som fettförbränning

Det är någotsånär sant. Men jag står fast vid att nötter is the shit! [cool]


   
SvaraCitera

drick röd mjölk till måltiderna, ät stora rejäla måltider. helst 4st å något bra mellanmål. ät mkt bananer, avokados ( 160kcal per st) , nötter, mjölk/juice, ha i smör i maten och olja, ät mkt pasta och ris. ta en pizza/kaka/bulle mellanåt. ja vf inte ta bulle och glas mjölk och en smörgås med mkt smör på som mellanmål? e man underivktig behöver kroppen extra fett iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera