Aviseringar
Rensa alla

Gå upp i vikt.


Ämnesstartare

Har ett stort problem!
Jag är 169cm lång och väger 51kg och är väääldigt smal. Jag kan känna de flesta benen i kroppen och mina handleder är jätte tunna.
Så jag skulle vilja ha lite hjälp, tips och råd på vad jag kan göra för att bli rundare & få lite mer muskler 🙂

Alltså, vilka övningar ska jag göra?
Hur ska jag gå till väga? Kan jag använda gainer?

För jag har verkligen problem for sure. Inga kläder sitter som dom ska och det är deprimerande 🙁


   
Citera

Det som fick mig att gå upp i vikt var att må dåligt sant äta sötsaker dagligen. Och att vara 20+. Innan jag var det kunde jag äta massa skit utan att gå upp.

Seriösare tips: börja träna något muskelbyggande. Simning brukar jag köra.


   
SvaraCitera

Ja, metabolismen var inte som den en gång var.
Nu suckar jag för varenda bulle jag trycker i mig.
Äsch, ryck upp dig kjell. Det är kul att vara vuxen.

Men jag tror pasta och styrketräning kan vara värt att testa.
Passa på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Det som fick mig att gå upp i vikt var att må dåligt sant äta sötsaker dagligen. Och att vara 20+. Innan jag var det kunde jag äta massa skit utan att gå upp. Seriösare tips: börja träna något muskelbyggande. Simning brukar jag köra.

Jag har en ämnesomsättning som är riktigt hög, plus då att jag röker (men ska sluta så fort jag fått mitt gymkort). Åh herre.. simning? Jag gillar inte att simma :(( Men det kan nog vara värt att testa! 🙂

RakatKadaver:

Ja, metabolismen var inte som den en gång var. Nu suckar jag för varenda bulle jag trycker i mig. Äsch, ryck upp dig kjell. Det är kul att vara vuxen. Men jag tror pasta och styrketräning kan vara värt att testa.Passa på.

Jag skulle mer än gärna vilja bli av med min konstiga ämnesomsättning. Tycker det är äckligt & fult att vara pinnsmal ._. När det kommer till träningen där, om man nu tänker gym, så kommer ett litet problem.. jag vet inte hur man använder alla apparater där inne :$ Newbie you know! Pasta kan jag äta 2ggr om dagen :3 är hungrig ofta 😮


   
SvaraCitera

ät kolhydrater om du inte tränar. fett om du gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

ät kolhydrater om du inte tränar. fett om du gör det.

Tackar, det ska jag tänka på ! 🙂
Har du något tips på hur man kan få det att gå lite fortare? Sluta röka vet jag redan (måste sluta pga en massa halsinfektioner osv).


   
SvaraCitera

Kapten_Kaxig:

jag vet inte hur man använder alla apparater där inne :$ Newbie you know!

Ja men då gör du så här.
När du testar en ny apparat så kan du spana in resten av folket som är där. Om de stirrar konstigt på dig så måste du göra något fel.
Upprepa tills du inte får några blickar.
Vinst!


   
SvaraCitera

Kapten_Kaxig:

Jag har en ämnesomsättning som är riktigt hög, plus då att jag röker (men ska sluta så fort jag fått mitt gymkort). Åh herre.. simning? Jag gillar inte att simma :(( Men det kan nog vara värt att testa! o

Har du tur/otur så har du samma omsättning resten av livet 😛
Men ja simning är värt att testa. Då tränar du i princip hela kroppen.


   
SvaraCitera
kachin

Hmm är inte expert på området men
Träna det du tycker är kul. Gymma låter ju som en bra idé, att bygga upp styrkan. Glöm framförallt inte att vila mellan passen (eller ca 48 h till du tränar samma muskelgrupp igen).
När det gäller mat är det ju större portioner som gäller. Se till att få i dig en varierad kost, tillräckligt med kolhydrater/fett/protein/vitaminer/mineraler.
Tänk inte att det ska gå fort heller, för det tar ju sin tid. Lycka till [cute]


   
SvaraCitera

Det är vinter, skotta snö [crazy]
Några timmar och du har fått ett hejdundrande gympass.


   
SvaraCitera
kachin

Kapten_Kaxig:

jag vet inte hur man använder alla apparater där inne

Fråga! Eller boka en personlig tränare/liknande första gången som kan visa dig. Annars brukar alla på gym vara väldigt hjälpsamma och snälla, de visar gärna hur man gör. Så var inte rädd att fråga, det är inte bra ifall du gör en övning fel och felbelastar ryggen t.ex.


   
SvaraCitera

ät massa mackor på kvällen innan du ska sova


   
SvaraCitera

oatsreuvaue:

ät massa mackor på kvällen innan du ska sova

Fungerar chips?


   
SvaraCitera

mrman:

Fungerar chips?

vet inte :◊


   
SvaraCitera

Kapten_Kaxig:

Jag är 169cm lång och väger 51kg och är väääldigt smal.

Aaaaa då äre inte lätt att leva upp till användarnamnet KAXIG va?!![cool]


   
SvaraCitera