Aviseringar
Rensa alla

Gå upp i vikt, äta mycket kolhydrater eller träna och äta hälsosamt?


Ämnesstartare

Jag är 182 cm lång och väger cirka 57 kilo, det klassar jag som underviktig.. Är kille.

mina armar och ben är väldigt smala, men magen är normal.

har väldigt svårt att gå upp i vikt, även fast jag äter normalt.

Frågan är om jag ska satsa på att äta kolhydrater som fan + kanske viktökningspulver tills jag blir tjock sen göra muskler av det.. Eller äta hälsosamt och börja gymma.

Vad går snabbast? [confused]


   
Citera
Ämnesetiketter

Du gör inte muskler av fett.

Ät mycket som fan och gymma som fan.


   
SvaraCitera

Dekadent:

Ät mycket som fan och gymma som fan.

Och sen får du deffa.


   
SvaraCitera

madfox:

Och sen får du deffa.

deffa är överskattat 🙂

ät var 3'dje timme och gymma då kommer du nog gå upp i vikt 🙂


   
SvaraCitera

Beror väl på hur du vill att din kropp ska se ut.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

madfox:

Och sen får du deffa.

Eller så skiter man i att vara smal. [crazy]


   
SvaraCitera

Dekadent:

Eller så skiter man i att vara smal. [crazy]

Typ. Finns gott om powerlifters som ger fan i att deffa men som ändå har lågt kroppsfett. Har man en massa muskler och använder dem regelbundet är det svårt att få kaloriöverskott.


   
SvaraCitera

iddqd:

Typ. Finns gott om powerlifters som ger fan i att deffa men som ändå har lågt kroppsfett. Har man en massa muskler och använder dem regelbundet är det svårt att få kaloriöverskott.

Precis, och ju mer muskler man får ju bättre blir ens metabolism eller vad det heter. [y]


   
SvaraCitera

jagärjagointedu:

deffa är överskattat

Tycker bara det är så gulligt att folk bulkar och bulkar och bulkar och får lika mycket fett som muskler (ser det ut som).

Man får komma ihåg att gå upp i vikt i lagom takt, så musklerna gör en till biff och inte fläsket.


   
SvaraCitera

madfox:

Tycker bara det är så gulligt att folk bulkar och bulkar och bulkar och får lika mycket fett som muskler (ser det ut som).

Man får komma ihåg att gå upp i vikt i lagom takt, så musklerna gör en till biff och inte fläsket.

så som han beskriver sig så kan han nog köra på att bulka 1 år eller så innan han blir fet =)


   
SvaraCitera

Dekadent:

Ät mycket som fan och gymma som fan.


   
SvaraCitera

jagärjagointedu:

bulka 1 år eller så innan han blir fet =)

hm... Nja. Beror på hur mycket han äter när han bulkar. Man kan faktiskt gå upp typ 5kg i månaden om man ligger i. På 12 månader blir det 60kg...


   
SvaraCitera

madfox:

hm... Nja. Beror på hur mycket han äter när han bulkar. Man kan faktiskt gå upp typ 5kg i månaden om man ligger i. På 12 månader blir det 60kg...

men om han skulle lyckas med det så tror jag han inte skulle väga 57kg i dagsläget 🙂 blir sällan att folk med bra ämnesomsättning går upp 5kg på en månad 🙂 jag har iaf aldrig hörtalas om nån =)


   
SvaraCitera

jagärjagointedu:

men om han skulle lyckas med det så tror jag han inte skulle väga 57kg i dagsläget 🙂 blir sällan att folk med bra ämnesomsättning går upp 5kg på en månad 🙂 jag har iaf aldrig hörtalas om nån =)

Det handlar inte om ämnesomsättningen. Smäller man i sig tillräckligt många kalorier så går man upp i vikt.


   
SvaraCitera