Aviseringar
Rensa alla

gå upp i vikt av 110 kcal varje dag?


om du har för avsikt att inte äta mer än så kommer du snart inte behöva äta för då är u död


   
SvaraCitera

pink_lover:

shit min bror bråkade nyss med mig och jag slängde min mat på honom. tur nu behöver jag inte äta kcal för onödan! :O

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Nonoton:

Man måste få i sig minst 2000kcal (+-200kcal) varje dag för att kunna klara sig och må bra. All över det bidrar till viktuppgång och allt under det bidrar till viktnedgång.

Beroende på hur mycket du rör dig i övrigt, hörrö. Det där är ju bara det basala energibehovet.


   
SvaraCitera

katamari:

Beroende på hur mycket du rör dig i övrigt, hörrö. Det där är ju bara det basala energibehovet.

och hur stor man är ju. För mig är 1500 kcal vad jag gör av med "i vila" och skulle tro att ts borde ha något liknande värde


   
SvaraCitera

katamari:

Beroende på hur mycket du rör dig i övrigt, hörrö. Det där är ju bara det basala energibehovet.

Såklart såklart! Men 2000 är absolut minsta laget för att ha energi att kunna göra saker [bigsmile].


   
SvaraCitera

Nonoton:

Såklart såklart! Men 2000 är absolut minsta laget för att ha energi att kunna göra saker [bigsmile].

Muy bien, ville ba påpeka så att vi inte sätter griller i huvet på ts. [cute]


   
SvaraCitera

katamari:

Muy bien, ville ba påpeka så att vi inte sätter griller i huvet på ts.

Så sant. Brukar lägga till att en person i koma behöver 1600kcal för att överleva. Så att ligga bara 400kcal över det är ju inte direkt att ta i [bigsmile].


   
SvaraCitera

Nonoton:

Så sant. Brukar lägga till att en person i koma behöver 1600kcal för att överleva. Så att ligga bara 400kcal över det är ju inte direkt att ta i [bigsmile].

seriöst???? låter skitmycket. 1500 är nog normalt för mig som inte ligger i koma. mer om jag rör på mig men nu gör nästan inget.


   
SvaraCitera

pink_lover:

110 kcal

detdär är per 100g kokt nudelsoppa 😛 inte hela paketets torrvikt. ibland skriver de det istället av någon helt störd anledning.

ett paket snabbnudlar brukar snarare innehålla ~400 kcal har jag för mig.


   
SvaraCitera

Ennie_faggot_loser:

seriöst???? låter skitmycket. 1500 är nog normalt för mig som inte ligger i koma. mer om jag rör på mig men nu gör nästan inget.

Yes, basfunktionerna i kroppen degraderas, alltså att kroppen börjar omvandla muskler till energi, om koma-patienter får mindre än 1600kcal i sig. För lång tid och hjärtat pajar.

1500kcal är INGENTING. Absolut ingenting. Du förstör bara för din egna kropp, som börjar spara och reservera så mycket extra energi den bara kan. Varje gång du går över det normala i konsumtion kommer kroppen att försöka spara och lagra så mycket fett den bara kan. Vilket istället ger omvänd effekt.


   
SvaraCitera

Nonoton:

Yes, basfunktionerna i kroppen degraderas, alltså att kroppen börjar omvandla muskler till energi, om koma-patienter får mindre än 1600kcal i sig. För lång tid och hjärtat pajar.

men det är ju jätteindividuellt, vissa behöver inte mer än så normalt.

jag äter typ 16-1700 normalt och går varken upp eller ner.[cute]


   
SvaraCitera

Nonoton:

Yes, basfunktionerna i kroppen degraderas, alltså att kroppen börjar omvandla muskler till energi, om koma-patienter får mindre än 1600kcal i sig. För lång tid och hjärtat pajar.

försvinner inte musklerna ändå när man inte använder dom

Nonoton:

1500kcal är INGENTING. Absolut ingenting. Du förstör bara för din egna kropp, som börjar spara och reservera så mycket extra energi den bara kan. Varje gång du går över det normala i konsumtion kommer kroppen att försöka spara och lagra så mycket fett den bara kan. Vilket istället ger omvänd effekt.

tkr det är mycket och lagom


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

men det är ju jätteindividuellt, vissa behöver inte mer än så normalt.

Fast invärtes är vi väldigt lika. Muskelmassa och storlek har inte så stor betydelse då. Ligger man i koma är man ganska liten, så 1600 är nog i minsta laget istället. [cool]


   
SvaraCitera

Ennie_faggot_loser:

försvinner inte musklerna ändå när man inte använder dom

Hjärtmuskeln är ganska aktiv fortfarande förhoppningsvis [crazy]. Sen finns det ju muskelceller i tarmen och andra ställen.


   
SvaraCitera

Nonoton:

Hjärtmuskeln är ganska aktiv fortfarande förhoppningsvis [crazy]. Sen finns det ju muskelceller i tarmen och andra ställen.

hata koma [n]


   
SvaraCitera