Aviseringar
Rensa alla

Gå upp i vikt av att dricka saft?


Ämnesstartare

[align=center]Nu är det så att jag har blivit beroende av jordgubbssaft och har druckit några liter saft de senaste 3 dagarna. Jag är rädd att jag ska gå upp i vikt av detta, någon som vet? Det är ju så gott och jag kan verkligen inte sluta :/ [/align]


   
Citera

du kommer dö av fetma


   
SvaraCitera

[bigsmile]


   
SvaraCitera

klart du går upp i vikt av saft som innehåller socker, det är ungefär lika rikt på kalorier som läsk.

EDIT: så länge du inte förbränner kalorierna, men det säger ju sig självt.


   
SvaraCitera

då får du allt dricka mycket om det ska märkas något


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog: ojdå bäst att jag slutar för att dö av fetma vill man ju inte

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

dzjugasjvili: Så om jag rör på mig lite mera varje dag så kan jag dricka min goda saft [bigsmile]...eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror att om inte du slutar får du vara med i outsider som en av dom där tjocka människorna som aldrig kan lämna huset [n]


   
SvaraCitera

dina tänder kanske blir ledsna
din "insulinman" kanske blir mkt ledsen


   
SvaraCitera

suranappar01:

Så om jag rör på mig lite mera varje dag så kan jag dricka min goda saft [bigsmile]...eller?

Då får du först börja med att ta reda på hur många kalorier det är du får i dig. Sedan får du ta reda på hur mycket träning det krävs för att de ska bort [wink]

Haha, drick du din saft. Det finns värre saker i världen.


   
SvaraCitera

suranappar01:

Nu är det så att jag har blivit beroende av jordgubbssaft och har druckit några liter saft de senaste 3 dagarna. Jag är rädd att jag ska gå upp i vikt av detta, någon som vet? Det är ju så gott och jag kan verkligen inte sluta :/

Ja, man dör ju om man dricker en centiliter dör mycket och blir fet! [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spelar inte roll ifall kalorierna kommer ifrån 15 liter saft eller nötter

- för mycket får en att gå upp i vikt~[love]


   
SvaraCitera

Jag tror ju inte att det är så bra att dricka saft, eller någon annan sockerbaserad dryck ( Ibland går ju bra, men om man böljar i sig flera glas om dagen, så är det ju mindre bra). Det är ju mest socker (och såklart vatten) Du får i dig, och socker är ju inte det bästa... Det innehåller ju inte så mycket näring liksom. Du får räkna ut hur mycket kcal du får i dig genom saften och kompensera det med det andra du äter under dagarna, eller så får du springa bort saften om du inte ska gå upp i vikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

fetma

xCutiiee:

tjock

Jaxxe:

fet

ont: jag har samma problem. men jag har gått ner då jag skippar läsken och tar saft ist. men trappa ner om det känns dåligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du blir tjock av ett energiöverskott och ingen enskild dryck eller livsmedel i sig.

Saft är vatten och (oftast) lite socker. Näringsmässigt värdelöst, men släcker törsten och är gott. Vill du dricka saft eller inte får du avgöra själv. Allting måste inte vara "bra" eller supernyttigt här i livet.


   
SvaraCitera

drick funlight om du är rädd för kalorierna. De har också en jordgubbssaft.


   
SvaraCitera