Aviseringar
Rensa alla

Gå upp i vikt av Pepsi Max, Cola Zero mm?


Ämnesstartare

Går man upp i vikt av light-drickor?


   
Citera
Ämnesetiketter

aa tror de e 0 socker i de lr


   
SvaraCitera

Istället för socker är det väl konstgjorda sötningsmedel som är way värre. Googla.


   
SvaraCitera

fråga en lärare, förälder eller skolkurator! mvh kamratposten


   
SvaraCitera

du kan nog drabbas av något annat fränt istället


   
SvaraCitera

0 kalorier i coca cola light ;0 Man blir alltså inte tjock av det. Som att dricka vatten.


   
SvaraCitera

det är nyttigt.


   
SvaraCitera

Man blir smal av det.


   
SvaraCitera
Tyrael

Rådjuret:

Istället för socker är det väl konstgjorda sötningsmedel som är way värre. Googla.

Källor är väldigt bra om man inte vill framstå som en idiot. Image


   
SvaraCitera

Ingen aning.

Hur är det med mjölk förresten? Jag har hört något att man ska få "ballongmage" av det men jag vet inte om det stämmer..


   
SvaraCitera

ClintEastwood:

Jag har hört något att man ska få "ballongmage" av det men jag vet inte om det stämmer..

Ja, om man är allergisk.


   
SvaraCitera

kemikalierna som spökar


   
SvaraCitera

nej det blir man inte. det innehåller inget som kroppen kan ta upp energi av eller omvandla till fett. typ som att dricka vatten.

se dock upp för fanta "light" eller vad den heter. den marknadsför sig som en lightprodukt men innehåller fortfarande typ 25 kcal per dl. däremot cola zero/light, pepsi max, 7up light, och sprite zero, innehåller alla typ 1 kcal per 100g. dvs ganska försumbart och man kan dricka hur mycket man vill utan att bli tjock[cute]


   
SvaraCitera

Rådjuret:

Istället för socker är det väl konstgjorda sötningsmedel som är way värre.

nej man blir inte tjock av det sötningsmedlet, det smakar sött men innehåller ingen energi. det enda är att vissa har argumenterat att man blir mer sötsugen av det; eftersom att man känner smaken av socker men inte får i sig något socker, och därför börja tänka mer på socker, eller nåt.

jag har dock aldrig märkt av något sådant trots att jag i perioder är storkonsument av lightprdukter :$


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

nej man blir inte tjock av det sötningsmedlet

Men ofta det är som vatten+ ;O 😀


   
SvaraCitera