Aviseringar
Rensa alla

gå upp i vikt?


Ämnesstartare

Jag är väldigt smal och skulle vilja gå upp några kilon. Typ runt 4-5kg kanske på 2-4 veckor om det är möjligt.

Hur lyckas man gå upp? Har försökt många gånger men inget händer 🙁

Jag bor hemma så jag kan inte ändra hur kosten tillagas osv. Jag äter frukost(knappt nånting dock, är inte det minsta hungrig på morgonen), lunch och middag. På helger blir de mkt chips osv.

Kan man gå upp genom att bara äta mera vid mat tillfällena? Men det känns lite svårt för redan nu äter jag till jag blir mätt , att äta mer därefter känns lite svårt :O


   
Citera
Ämnesetiketter

ät en avokado med skagenröra eller räkor, det ska fungera bra har jag hört Blink


   
SvaraCitera

ät mer o fika


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

drick fyra liter mjölk om dagen. gör shakes på mjölk, mandelsmör, proteinpulver, banan. en sådan innehåller nästan 1000 kcal. ät massa ris, pasta och sådant. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det Comrade sa. Ät så ofta som möjligt också. Mycket nötter, kokos och så.


   
SvaraCitera

Har det hänt något än?

Spontant tycker jag 1-2kg i veckan låter väldigt mycket om man ska gå upp. Skulle föreslå att sikta på en lugnare takt.

I så fall lär det bästa alternativet vara att käka mer och ta dubbla portioner och käka även fast du är mätt etc. Det borde ju vara bättre att käka mer av "nyttig" mat och sen kan man väl även köra med typ standardmjölk och bregott i stället för lätta?

Det mer brutala varianten är väl att käka en extra chokladkaka och dricka läsk varje dag, men det är ju inte så nyttigt. Och det förutsätter att man  inte drar ner på övrig mat 🙂


   
SvaraCitera

Ät                                


   
SvaraCitera
Paseo

jag äter hur mkt som helst men går ändå aldrig upp i vikt
vissa har det så bara
mamma, mina systrar mormor - samma problem


   
SvaraCitera
Paseo

när dom blev gamla gick dom upp. jag är inte gammal än.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Drick mjölk som en jävla jävel


   
SvaraCitera

Ja, jag var smal tills i tonåren sen blev jag tyngre!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har väl gått upp ca 1kg. Men jag har ätit otroligt mkt under denna tiden så tkr att jag borde ökat mycket mer...

Men 4-5 kg till och jag är på idealvikten lixom. Jag kan leva med vikten jag har nu :p

Precis flipper, håller med dig jag ska nog ge detta mer tid. 

Jag kmr aldrig förstå hur det är möjligt att vara så smal jämförelse med vad jag äter. Menmen de är bara kämpa på .d


   
SvaraCitera

anonymajag:
Har väl gått upp ca 1kg. Men jag har ätit otroligt mkt under denna tiden så tkr att jag borde ökat mycket mer...

Men 4-5 kg till och jag är på idealvikten lixom. Jag kan leva med vikten jag har nu :p

Precis flipper, håller med dig jag ska nog ge detta mer tid. 

Jag kmr aldrig förstå hur det är möjligt att vara så smal jämförelse med vad jag äter. Menmen de är bara kämpa på .d

försök att äta mycket och ofta. det är lättare att äta mycket om man äter ofta under dagenb istället för att proppa i sig under få tillfällen.

du kan också börja träna om du vill försöka gå upp i muskler istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur gammal är du? Det spelar stor roll in på vilka tips som jag kan ge. Något värt att tänka på är att inte försöka gå upp i vikt genom att äta onyttigt. Chips, godis och läsk, leder knappast till några långvariga "gains". Var noga med att äta en ordentlig frukost, typ gröt, fil, ägg, smörgåsar och mjölk. Det är också värt att tänka på att styrketräning "binder" maten man äter, alltså att kroppen tar åt sig proteinet i maten och kolhydraterna på ett annat sätt. Jag har varit smal under hela mitt liv så jag har ett hum om det du går igenom. Jag körde styrketräning och det gjorde att jag började äta mer, sen gick jag upp väldigt mycket i vikt. Om du vill ha mer tips så kan jag skicka ett träningsschema som jag körde och lite kostplaner 🙂 lycka till!


   
SvaraCitera