Aviseringar
Rensa alla

Gå upp i vikt utomlands?


Ämnesstartare

men istället för att säga åt mig att sluta ställa dumma frågor bara svara på min fråga?


   
SvaraCitera

Övernaturlig:

Men det är ju tvärt om. [no-no] Ju närmre ekvatorn du kommer, desto mindre påverkas du av jordens gravitation.

Nä, jorden har större radie vid ekvatorn -> mer gravitation.


   
SvaraCitera

hejhejhej12:

men istället för att säga åt mig att sluta ställa dumma frågor bara svara på min fråga?

Hur långt är ett snöre?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Nä, jorden har större radie vid ekvatorn -> mer gravitation.

Inkorrekt, kraften mellan två objekt orsakad av gravitation är omvänt relativ till kvadraten av avståndet mellan de två utsatta objektens mittpunkter. Det får till följd att man utsätts för en större tyngdacceleration vid polerna än vid ekvatorn. Det hela beror på att det är mittpunkterna som spelar in, inte kant mot kant. [no-no]

Formeln för gravitationskraft är för övrigt F=G*(m1*m2/r^2) där r är avståndet mellan objektens mittpunkter. [crazy]


   
SvaraCitera

passaro:

Sluta ställ dumma frågor.

Du är ju jugge själv. Du borde ju veta att svaret åtminstone är ett par kilo[sad]


   
SvaraCitera

manul:

Du är ju jugge själv. Du borde ju veta att svaret åtminstone är ett par kilo

Jag går ner när jag är där nere[sad]

vem är du?


   
SvaraCitera

passaro:

Jag går ner när jag är där nere

Oj, så fånigt. Jag hade sett ut som maffioso efter bara några veckor på balkan[cool]

passaro:

vem är du?

D e hemligt. Är cirka 0% jugge i alla fall...


   
SvaraCitera

Övernaturlig:

Inkorrekt

Just det! [y]


   
SvaraCitera

hejhejhej12:

men istället för att säga åt mig att sluta ställa dumma frågor bara svara på min fråga?

SVARET:

Xisco:

Beror nog väldigt mycket på, precis som här i Sverige, hur mycket du äter och hur mycket energi du gör av med.

Xisco:

Beror nog väldigt mycket på, precis som här i Sverige, hur mycket du äter och hur mycket energi du gör av med.

Xisco:

Beror nog väldigt mycket på, precis som här i Sverige, hur mycket du äter och hur mycket energi du gör av med.

Xisco:

Beror nog väldigt mycket på, precis som här i Sverige, hur mycket du äter och hur mycket energi du gör av med.

Xisco:

Beror nog väldigt mycket på, precis som här i Sverige, hur mycket du äter och hur mycket energi du gör av med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Just det!

...
...
...
[tard]


   
SvaraCitera

Beror på vad du äter och om du har planerat att bara ligga och griljera dig eller om du har tänkt att faktiskt göra något med kalorierna du stoppat i dig.


   
SvaraCitera

Övernaturlig:

[tard]

Haha [bigsmile]
Ja du hade rätt. Jag minns nu. [smile]


   
SvaraCitera

:s


   
SvaraCitera

Lugn bara lugn. Kilon fastnar inte utanför Sveas gränser.


   
SvaraCitera