Aviseringar
Rensa alla

Gå ur staten?


Åtta

Asha:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Men som andra poängterat så känns det som att det i praktiken vore rätt meningslöst, så länge du inte råkar äga en oljeplattform på internationellt vatten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Ja

om man fåra barn äger man dom själv då, så dom slipper skolplikt, bra i såfall [smile]


   
SvaraCitera

Asha:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Åtta:

Men som andra poängterat så känns det som att det i praktiken vore rätt meningslöst, så länge du inte råkar äga en oljeplattform på internationellt vatten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hixaren:

dvs jag måste betala skatt och allt sånt...

Om man inte är svensk medborgare måste man fortfarande betala skatt då?

hixaren:

Sen blir det ju svårt med identifieringen...men det skulle man ju få lösa på något vis...

joo ... tänkt på det med

hixaren:

Man skulle helt enkelt inte ha något att tjäna på det om man inte grundar ett eget land som blir erkänt...

nej men vem har sagt att man måste ha något att tjäna på det [crazy]


   
SvaraCitera

Asha:

Om man inte är svensk medborgare måste man fortfarande betala skatt då?

Ja, tyvärr om du bor inom landets gränser så...

Asha:

nej men vem har sagt att man måste ha något att tjäna på det [crazy]

Nä, det är det väl ingen som sagt...men känns ju bra om man kan få ut något av det...vet inte om jag tycker att den ideologiska visten är tillräcklig för att jag skulle göra det även om möjligheten fanns...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Nej, bara om man har annat medborgarskap (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Men snälla. Försök nån gång TÄNKA innan ni skriver nåt.

Kort, eftersom det känns så meningslöst att skriva i den här icke-frågan:

Om någon skulle ha möjlighet att slippa de krav som ställs på en i en stat (dvs betala skatt och inte begå brott) så hade det kanske varit lite tråkigt att inte kunna gå, cykla eller köra bil på vägarna. Att inte få hjälp när någon begår brott mot dig, eller när du blivit sjuk. Dessutom vore det ganska rimligt att staten skulle kräva tillbaka de pengar den lagt på er utbildning och vård, minus den lilla skatt ni hunnit betala.

idioter...


   
SvaraCitera

Tjockklossen:

om man fåra barn äger man dom själv då, så dom slipper skolplikt, bra i såfall

exakt vad är det som är dåligt med skolplikt...?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

får man väl om man vill, ser inte vad man vinner på det dock[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Nej, bara om man har annat medborgarskap (Du röstade på detta alternativ)

Det skulle göra noll nytta/skillnad öht, tror jag. Betalar du skatt har du ju alla rättigheter som man får då oavsett om man är "medlem i staten" eller inte. Det skulle ju i så fall vara om det skapades regler och lagar för folk utan medlemsskap i något land men det kan man ju inte spekulera i nu när det inte finns.
Jag menar, det finns ju många som bor i länder där de inte har något medlemsskap, men ändå får de ju sjukvård och allt som en med medborgarskap får just för att de betalar/borde betala skatt i landet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

känner mig frestad osv


   
SvaraCitera

Asha:

Är det en grundläggande skyldighet att vara med i en stat?

Vart skulle den skyldigheten komma ifrån?


   
SvaraCitera