Aviseringar
Rensa alla

Gå ut med en kille som är 20+?


Efterbliven frågeställning då både spädbarn och 19-åringar är under 20. Hyfsad skillnad på ett bli ihop med ett spädbarn och en 19-åring liksom.

Förövrigt är det svårt att sätta exakta åldrar på när det ska vara okej att bli ihop, främst för att folk är individer. Jag skulle till exempel hellre bli ihop med en smart och vettig 17-årig tjej än en korkad och ovettig 18-åring som är mindre mogen mentalt. Att vissa då per automatik skulle protestera mot mitt förhållande med 17-åringen men inte protesterat om jag blivit ihop med 18-åringen finner jag lite puckat.


   
SvaraCitera

Jag är 14 och har vart tsm med en 18 årig kille. Men de tog slut pga att han skulle flytta och plugga någon annanstans, vi var däremot inte så seriösa (Har aldrig haft ett långvarigt seriöst förhållande hehe) 🙂 Gillar däremot äldre killar. 🙂

Sen har jag en kompis som är ett år yngre än mig (13) (hon hoppa över sexårs) och hon har vart tsm med en 19-åring och säker äldre men... det känns taskigt att säga det ordet... men hon byter killar HELA tiden och nja... Tycker att de killarna hon är tsm är helt sjuka i huvudet och blir bara arg att tänka på det! >:( 


   
SvaraCitera

max ålder för mig är 22 (antagligen för det är den äldsta åldern jag har varit intresserad avRodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej allihopa! 

Det verkar så att vissa har tagit emot min fråga lite dålig, väckt många negativa känslor som riktar åt mig. Det var bara en fråga som jag var nyfiken på. 

Jag ville få läsa ungdomars tankar och åsikter om relationer med åldersskillnad. Min nyfikenhet grundades av killar (20 +)  som är ihop eller håller på med unga tjejer 15-18.  Jag hade träffat en tjej vid 16 årsåldern som var väldigt mycket på mig och jag ville inte bara framstå som en pedofil inför samhället. 

Och kan man säga att en 15 åring tjej/ pojk är ett barn? 

Och när slutar det vara ett barn?, vid 18? 

Och ber om ursäkt ifall, vissa känner sig kränkta men som sagt målet eller syftet med min fråga är bara ren av nyfikenhet och självklart för jag vill inte framstå som en sugar-daddy. 

FOLK, VAR LITE SCHYSSTA OCH KORSFÄSTA MIG INTE! Tack 🙂 🙂 


   
SvaraCitera

Nä, de är normalt! Kärlek kommer i alla former. Sexintresse kommer oxå i alla former.Mycket glad 

Kör hårt!


   
SvaraCitera
penja

kommer aldrig någonsin gå ut med en kille som är över 20. aldrig


   
SvaraCitera

"jag bryr mig inte om åldrar", har jag kört på under livets gång. Tills härom veckorna när jag kom fram till att två killar jag trivts med väldigt bra var far och son. Jag försöker börja bry mig lite mer om den där siffran nu. Det går väll sådär. Det intresserar mig verkligen inte.


   
SvaraCitera
SOMBI

ALDRIG I LIVET USCH


   
SvaraCitera

Det beror på vad ni ska göra ute. 


   
SvaraCitera

Nej fy fan för yngre brudar , 18-26 år är det som är mitt personliga tycke funkar  bäst om när 22 .  Alla är ju olika men en stor majoritet under 18 är inget att satsa på ,man brukar inte  hitta ngt seriöst om man ska ha ett längre förhållande . 


   
SvaraCitera

Jag är 16 och min boyfriend är 19 och hinner fylla 20 innan jag fyllt 17. icke konstigt


   
SvaraCitera
time
 time

När jag var 17 var jag tillsammans med en kille som var 21. Det funkade finemang, men jag var å andra sidan inte dum i huvudet trots min ringa ålder. Hans mamma tyckte jag var lite för ung, haha, men han och jag är bästa vänner än idag. Nu är jag 21 och ihop med en nittonåring. Funkar fint det med.


   
SvaraCitera

Visst. Föredrar generellt sett pöjks som är kanske två-fyra år äldre ungefär.


   
SvaraCitera