Aviseringar
Rensa alla

gå ut och promenera på natten


Lounge
Ämnesstartare

sitter och pluggar och blev helt ofokuserad plötsligt alltså heeelt hjärndöd. tänkte på att d kanske hade att göra med att jag inte fått någon frisk luft idag. så tänker jag: jag ska gå ut. men sen ba nnä då kan jag bli rånad eller våldtagen. bor ju i en förort till sthlm. är inte det hemskt??? är ni likadana?

i småstäder och så klarar jag av att gå ut men här tar det emot

hur mycket hänger tanke och verklighet ihop här


   
Citera
Lounge
Ämnesstartare

gå ut som i att promenera, alltså


   
SvaraCitera

Jag gillar det iaf.


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

tevepro:

Jag gillar det iaf.

är du inte alls rädd?


   
SvaraCitera

tänker också så ): 

det är asjobbigt för älskar ensamma nattliga promenader på folk-tomma platser, men det känns inte tryggt så ja låter oftast bli  ): 

skitsammhälle 


   
SvaraCitera

Har man en stor balkong kan man bygga ett utomhusgym på den och ta två flugor i en smäll 


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

mrman:

Har man en stor balkong kan man bygga ett utomhusgym på den och ta två flugor i en smäll 

har inte ens 1 balkong så 🙁

Werjevir:

tänker också så ): 

det är asjobbigt för älskar ensamma nattliga promenader på folk-tomma platser, men det känns inte tryggt så ja låter oftast bli  ): 

skitsammhälle 

frågan är om rädslan är befogad


   
SvaraCitera

Det absoluta mesta troliga är ju inte blir våldtagen* men frågan är om den där promenaden blir så jävla helande om du går runt och känner dig otrygg?  Bara min två cent.

* - detta är förstås ingen pik mot dig osv, du är säkert fullt rapeable 


   
SvaraCitera

säger till mig själv 'flesta våldtäkter sker i hemmet eller i andras hem o du har inga värdesaker att råna förutom nycklar o de kan du ha på en bra plats' fast blöö man får ju höra helt sen man är liten 'nej var försiktig gå inte själv, ha inte på dig det, gå inte där, du kan bli våldtagen mördad osv' 


   
SvaraCitera

brukar inte ha problem med det. lever fortfarande med tanken att jag är snabbast i skolan och lätt kan springa i väg om något händer.


   
SvaraCitera
mynona

Jag älskar att gå ut och promenera, det är terapeutiskt. Men jag gör det inte på ställen jag känner mig otrygg på, det skulle ju motverka den helande känslan av meditation som promenaden är menad för. 


   
SvaraCitera

tänker likadant. när jag är i småstad, typ min hemort så är jag mest rädd för att bli attackerad av en varg eller björn (Rodnar) men här är det människor jag är rädd för.. känner mig otrygg så fort det blir mörkt typ 😛


   
SvaraCitera

frågan är om rädslan är befogad

Aa men eller hur 

Fast det är inte direkt en rädsla mer en oro 'tänk om' hänger liksom hela tiden i luften, är inte rädd, men heller inte avslappnad o då blir ju inte promenaden så givande som den annars skulle va 


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Werjevir:

säger till mig själv 'flesta våldtäkter sker i hemmet eller i andras hem o du har inga värdesaker att råna förutom nycklar o de kan du ha på en bra plats' fast blöö man får ju höra helt sen man är liten 'nej var försiktig gå inte själv, ha inte på dig det, gå inte där, du kan bli våldtagen mördad osv' 

jo det är sant. men tänker mig att d t.ex. misshandlar en snarare om man inte ger dem något av värde. kanske det är bättre att ha något med sig då. mördad blir jag varjefall inte.. det är såååååååå liten chans

dazed:

Det absoluta mesta troliga är ju inte blir våldtagen* men frågan är om den där promenaden blir så jävla helande om du går runt och känner dig otrygg?  Bara min två cent.

* - detta är förstås ingen pik mot dig osv, du är säkert fullt rapeable 

hahahahhahahaha, fint att du fick lov att förtydliga. det kan stämma att promenaden mest bara hämmar. men risken finns ju att  man blir våldtagen. frågan är hur många promenader man måste gå för att bli det. kanske handlar mest om otur.


   
SvaraCitera
mynona

Jag känner mig nog faktiskt sällan otrygg då jag är ute och går. Det beror kanske på de områden jag rör mig i, eller på mitt frånvarande intellekt. jag befinner mig i tankarna miltals därifrån. 


   
SvaraCitera