Aviseringar
Rensa alla

gå ut och promenera på natten


Lounge
Ämnesstartare

Schism:

brukar inte ha problem med det. lever fortfarande med tanken att jag är snabbast i skolan och lätt kan springa i väg om något händer.

Hjärta

mynona:

Jag älskar att gå ut och promenera, det är terapeutiskt. Men jag gör det inte på ställen jag känner mig otrygg på, det skulle ju motverka den helande känslan av meditation som promenaden är menad för. 

det är så fucking tragiskt att man ska känna sig otrygg. blir arg. särskilt när det förmodligen är mer förekommande hos kvinnor (nu utesluter jag inte att män känner sig otrygga, men de känner sig förmodligen inte rädda för att bli våldtagna, vilket i min syn skulle vara värre än att bli rånad eller misshandlad)


   
SvaraCitera
mynona

Lounge:
Hjärta
det är så fucking tragiskt att man ska känna sig otrygg. blir arg. särskilt när det förmodligen är mer förekommande hos kvinnor (nu utesluter jag inte att män känner sig otrygga, men de känner sig förmodligen inte rädda för att bli våldtagna, vilket i min syn skulle vara värre än att bli rånad eller misshandlad)

Ja. Jag kanske borde vara räddare än vad jag är när jag är ute och går, men jag är så psykiskt distanserad: 

mynona:

Jag känner mig nog faktiskt sällan otrygg då jag är ute och går. Det beror kanske på de områden jag rör mig i, eller på mitt frånvarande intellekt. jag befinner mig i tankarna miltals därifrån. 


   
SvaraCitera

Lounge:

är du inte alls rädd?

Nej. Jag har aldrig fått våld brukat mot mig så jag är kanske lite naiv ur det perspektivet.


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

tevepro:

Nej. Jag har aldrig fått våld brukat mot mig så jag är kanske lite naiv ur det perspektivet.

har inte heller fått våld brukat mot mig i utomhussammanhang. eller blivit våldtagen. eller rånad (mer än ytliga händelser dagstid, som tagen på rumpan och bestulen på resväska på tåg). jag tror det snarare har mycket med medias rapportering att göra. man får så jävla mycket information om ev. risker som kan ske. fuckar upp eftersom man inte vet hur realistiskt det är att tänka så egentligen.

mynona:

Ja. Jag kanske borde vara räddare än vad jag är när jag är ute och går, men jag är så psykiskt distanserad: 

det är väll bra eftersom det man är rädd för sällan sker. dröm på!


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

ska ut och promenera här utanför lite ba, är väll rätt tryggt


   
SvaraCitera

Lounge:
 

hahahahhahahaha, fint att du fick lov att förtydliga. det kan stämma att promenaden mest bara hämmar. men risken finns ju att  man blir våldtagen. frågan är hur många promenader man måste gå för att bli det. kanske handlar mest om otur.

Jo men lite hyfs har man ju.

Jag vet inte om man kan riktigt  säga att: "om jag har gått på 3405 promenader i mitt liv så borde jag bli rejpad nu inom dom närmsta 200", chansen/risken är nog lika stor varje gång i genomsnitt. 


   
SvaraCitera

Lounge:
jo det är sant. men tänker mig att d t.ex. misshandlar en snarare om man inte ger dem något av värde. kanske det är bättre att ha något med sig då. mördad blir jag varjefall inte.. det är såååååååå liten chans

Aa det är sant, man vill ju inte ha att göra med en arg o missnöjd rånare, fast att bli rånad är jag aldrig oroad för här jag bor, inte mördad heller eller misshandlad, inte direkt våldtagen heller. Ba en ospecifik känsla av att jag möjligtvis kan råka på vilket som helst slag  av dumhuvud med elakt sinne bara obehaget av att möta en sådan utan att den skulle göra något är obehagligt nog. 


   
SvaraCitera

borde också gå ut och gå istället för att inte göra nåt alls eller ångesta men känner mig så våldsamt otrygg utomhus själv så vet inte hur det skulle gå till Ledsen


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

elverpigen:

borde också gå ut och gå istället för att inte göra nåt alls eller ångesta men känner mig så våldsamt otrygg utomhus själv så vet inte hur det skulle gå till Ledsen

vad trist 🙁

Werjevir:

Aa det är sant, man vill ju inte ha att göra med en arg o missnöjd rånare, fast att bli rånad är jag aldrig oroad för här jag bor, inte mördad heller eller misshandlad, inte direkt våldtagen heller. Ba en ospecifik känsla av att jag möjligtvis kan råka på vilket som helst slag  av dumhuvud med elakt sinne bara obehaget av att möta en sådan utan att den skulle göra något är obehagligt nog. 

aaaa men är ju förmodligen ingen risk på ditt ställe nej. men är så jävla svårt att tuta in det. känslorna tar över.

dazed:

Jo men lite hyfs har man ju.

Jag vet inte om man kan riktigt  säga att: "om jag har gått på 3405 promenader i mitt liv så borde jag bli rejpad nu inom dom närmsta 200", chansen/risken är nog lika stor varje gång i genomsnitt. 

nä det har du helt rätt i


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

jag har iaf pluggat klart nu. kanske min 10 min sittande på sandbehållaren på parkeringen hjälpte. =)


   
SvaraCitera

Åh jag önskar världen var så trygg att man kunde gå ut och promenera mitt i natten! Särskilt på sommaren. Sånt är så mysigt och härligt. Gjort det två gånger men då alltid med sällskap. Ska göra mer i sommar. Yeye.


   
SvaraCitera
penja

Jag bor ju dock på ett litet ställe nu (btw har boende i Stockholm i höst!!!!!), men jag kan nog gå ute utan problem i större städer också. Fast jag vet inte om det ör en bra grej. Men jag får en underbar kick varje gång jag är rädd och på helspänn. 


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

penja:

Jag bor ju dock på ett litet ställe nu (btw har boende i Stockholm i höst!!!!!), men jag kan nog gå ute utan problem i större städer också. Fast jag vet inte om det ör en bra grej. Men jag får en underbar kick varje gång jag är rädd och på helspänn. 

underbar kick när du är rädd??? rolig kombo. oj grattis! =) hur fick du det?


   
SvaraCitera
penja

Lounge:

10 min sittande på sandbehållaren på parkeringen hjälpte. =)

Haha Ledsen


   
SvaraCitera
penja

Lounge:

underbar kick när du är rädd??? rolig kombo. oj grattis! =) hur fick du det?

Ja alltså, känslan av att vara rädd! Känna hur hjärtat bankar hårt och hinna fantisera ihop tusen olika händelser som skulle kunna hända. Det är jättespännande! Och jag blir alldeles adrenalinfylld eller vad det är! Låter typ snuskigt oxh psyko att försöka förklara. Haha :s 


   
SvaraCitera