Aviseringar
Rensa alla

Gaaaaaaah


Ämnesstartare

Storchen84:

bärbara är relativt nya

Det är en snart tre månader gammal laptop. Tror inte att den skulle börja brinna bara sådär, men vill vara säker.
Ska nog köpa en väckarklocka imorgon istället. [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Haha nejdå...

Blir kanske paranoid när jag själv känner mig random då [blush]

antrax:

Vill hinna titta på alla uppstoppade djur och leka med kzaow länge (ej snuskleka [mad])

Stoppa upp kzaow!

antrax:

JAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Hohohohiiiii[bigcheers], tänkte väl att jag kände på mig någonting sådant i en tidigare tråd...

[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bambi Turburble:

Blir kanske paranoid när jag själv känner mig random då [blush]

Ja, tror faktiskt det. Gav dig ett helt okej, "hej du är random men jag svarar normalt och välkomnar dig in i gruppen"-svar.[no-no][wink]

Bambi Turburble:

Stoppa upp kzaow!

Dold text: Avslöja ej mina planer. Tror att han kan bli en fin trofé i bokhyllan [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Det är en snart tre månader gammal laptop.

Då är det inga problem. Min bärbara är äldre än så och den står på natt som dag när jag jobbar.

En sak bara om du låter en dator stå på oavsett om den är bärbar eller ej: Se till att alltid stänga av skärmen så att bilden inte "bränner fast", det lär den göra så småningom ändå, men låter man skärmen stå på dygnet runt lär den göra det mycket mycket snarare.

Ska kanske också påpeka att oavsett om du bara låter den stå på eller använder den så se till att sug och blås till fläkten alltid står fria. Har du den i sängen tex. så lär täcket hamna i vägen o då lär den överhettas oavsett om du använder den eller bara låter den stå på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Måste också hålla mig vaken de få gångerna jag måste göra något som kräver att man ej kan vakna klockan 20.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Se till att alltid stänga av skärmen så att bilden inte "bränner fast", det lär den göra så småningom ändå, men låter man skärmen stå på dygnet runt lär den göra det mycket mycket snarare.

Oj, hade ingen aning. Brukar iof stänga av min dator under nätter(då jag sover) och oftast även när jag lämnar den kortare stunder.[y]

Storchen84:

Ska kanske också påpeka att oavsett om du bara låter den stå på eller använder den så se till att sug och blås till fläkten alltid står fria. Har du den i sängen tex. så lär täcket hamna i vägen o då lär den överhettas oavsett om du använder den eller bara låter den stå på.

Jo det har jag förstått då den blir förbenat varm efter bara en liten stund i sängen. Brukar ställa datorn på böcker eller knäna.
Läste om en familj som brann inne pga en laptop som lämnades på i en soffa. [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kattprofeten:

Måste också hålla mig vaken de få gångerna jag måste göra något som kräver att man ej kan vakna klockan 20.

Ja, det är rätt frustrerande.
Brukar behöva minst tre alarmklockor för att öht höra att den sista ringer.

Kattprofeten:

Det man inte vet, får man ta reda på!

Greveholm [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Brukar ställa datorn på böcker eller knäna.

Läste om att det är många som får brännskador omedvetet på det sättet. Och inte nödvändigtvis att man har den mot naken hud, utan att man har ett par byxor på sig, så sitter man med datorn i knäna... så varma är dom tydligen[shake]

antrax:

Läste om en familj som brann inne pga en laptop som lämnades på i en soffa.

[surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Läste om att det är många som får brännskador omedvetet på det sättet. Och inte nödvändigtvis att man har den mot naken hud, utan att man har ett par byxor på sig, så sitter man med datorn i knäna... så varma är dom tydligen[shake]

Jo, men bara fläkten är fri så är det ju lugnt. Datorn blir inte så varm då. Balanserar den på knäna alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill också gå på museum :(. spårvagnsmuseum


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickler:

vill också gå på museum :(. spårvagnsmuseum

Låter spännande. Vart ligger det ett sådant?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickler:

vill också gå på museum :(. spårvagnsmuseum

heh. va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Låter spännande. Vart ligger det ett sådant?

köttfärssås:

heh. va?

http://sparvagsmuseet.sl.se/info-om-museet/

tunnelbanestation slussen [y]. jag är typ kär i tåg, vet inte varför. men har alltid velat gå in där o tittat, men aldrig blivit av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gah, spårvÄgsmuseet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GOMORGON ASSTRID


   
SvaraCitera