Aviseringar
Rensa alla

GAH, HJÄLP MED PRAO!


Ämnesstartare

Hej. Förlåt för min upprymdhet men har i några dagar letat febrilt efter en bra praoplats men inte lyckats hitta. Nästa vecka har vi prao och egentligen ska vår prao-blankett vara inlämnad senast idag. Men jag kan nog ta det till onsdag eller liknande. Något tips på vart jag ska praoa?

Jag är väldigt intresserad av datorer, webbdesign, interaktiv grafik osv över huvudtaget, men jag kan tänka mig andra ställen också. Dock inte butiksjobb.

Går i nian, förresten. Ytterst tacksam för hjälp!!![shake]


   
Citera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Motgångar och Problem


   
SvaraCitera

Man kan inte få PRAO jobb inom

Fanx:

datorer

Fanx:

webbdesign

Fanx:

interaktiv

om man inte känner någon som jobbar inom det området.
men jobba i någon resturang.. mcdonalds lr något sånt brukar erbjuda prao, klädbutik också.. alla sorts handelsställer haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför kan man inte det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borde nog gå, men kan vara svårt att få en plats. De kanske kräver erfarenhet eller något.
Men vad vet jag [rolleyes]


   
SvaraCitera

Någonstans med taskig övervakning vid kassaregistret, good luck! [y]


   
SvaraCitera

Vincenco:

Man kan inte få PRAO jobb inom

Äh, det är skitsnack, jag spammailade en massa i våras sen fick jag praktikplats på en av sveriges bästa bildbyråer utan att känna någon.

Det är bara att maila asmycket och ha lite tur + skriva seriösa mail och gärna skicka arbetsprover på vad man gjort så man ser seriös ut.


   
SvaraCitera
Åtta

Klorofyl:

jag spammailade en massa i våras sen fick jag praktikplats på en av sveriges bästa bildbyråer utan att känna någon.

Hate to break it to you, men du är inte femton, och går faktiskt en utbildning inriktad på just detta.


   
SvaraCitera

Vincenco:

Man kan inte få PRAO jobb inom

lies


   
SvaraCitera

Åtta:

Hate to break it to you, men du är inte femton, och går faktiskt en utbildning inriktad på just detta.

+ att mina arbetsprovet var the boss [cool][cool]

(såg inte hur gammal TS var heller)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Det är bara att maila asmycket och ha lite tur + skriva seriösa mail och gärna skicka arbetsprover på vad man gjort så man ser seriös ut.

Arbetsproverna måste självklart ha kvalite, han säger bara att han är intresserad, inte att han är bra om man läser noga [no-no]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera