Aviseringar
Rensa alla

gahh donno what to do


Ämnesstartare

hej, jag har ett litet problem som verkar bli större. Jag är helt intresserad av fel person.
Eller om man skulle skita i normer och krav så skulle vi förmodligen kunnat ha nått.


   
Citera
Ämnesetiketter

han är fel för att...?


   
SvaraCitera

jaha?


   
SvaraCitera

Knarko:

han är fel för att...?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo han är min lärare, jag vet inte riktigt hur mycket äldre han är, men vi har en sjuk slags dragningskraft. Ja stöter på honom väldigt ofta, utanför som i skolan, 😛 vi har jävligt kul när vi snackar och har mycket gemensamt. Har helt hakat fast mig på den här lilla fantasin! Hur ska jag göra och tänka för å komma övere?


   
SvaraCitera

träffa en kille i din ålder som du trivs med o gillar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men de e så mycket svårare, känner inte alls samma tilldragning till mer jämngamla än till yngre. Då handlar allt om status och utseende, istället för intressen, personlighet och humor liksom. sen att han e jävligt snygg gör ju inte saken bättre heller 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

än till äldre* ahah


   
SvaraCitera

Waywardson:

sen att han e jävligt snygg gör ju inte saken bättre heller 😛

du har inte träffat mig så det förklarar allt 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men go for it då.
En av mina bästa vänners föräldrar är det 19 år emellan och det har funkat bra för dem. Kärlek har inga gränser som det sägs.


   
SvaraCitera

Pegamixel:

Men go for it då.

elakt att förstöra nära jag försöker ragga [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

elakt att förstöra nära jag försöker ragga [sad]

felot[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Waywardson:

men de e så mycket svårare, känner inte alls samma tilldragning till mer jämngamla än till yngre.

Brudar.
Alltid söka bekräftelse hos en fadersgestalt.

Nej det är ingen bra idé. Inte bara för att han är så mycket äldre (vilket är illa nog) utan för att han är din lärare.

Dessutom har du en beroendeställning till honom, vilket först och främst inte är rättvist varken mot dig eller de andra i din klass.

Dessutom kan han utnyttja situationen bäst han vill.
''Sug av mig annars får du IG'' typ.

Sedan som sagt tror jag av rent åldersmässiga skäl att det kommer att skita sig. Här är visserligen en från den äldre mannens sida men det kanske får dig att förstå med:

Dating Younger Women: Why It'll End Badly

Because she’s not a fresh start

One of the mistakes older guys often make is assuming that older women have emotional hang-ups and younger women don’t. Such men are enticed by the seeming innocence and purity of the younger woman.

Because she’s in it for the wrong reasons

Before you start entertaining the idea of dating younger women, ask yourself this: How come when you were 27 you couldn’t get a girl like the blond bombshell who now seems so interested in you?

Here’s a hint: When you were young, you were poor. Now you’re not. Yes, it’s a bit crude, but there’s some truth to it. Younger women are often attracted to the security that older men can provide them.

Because you can’t see eye to eye

Another reason why relationships with younger women end badly is because of the generation gap.

Because your relationship is based on a transient state of mind

One of the most attractive things about younger women is that they live a life largely free of responsibility. Single women in their 20s, for example, often don’t have kids or mortgages.

Because your relationship is the honeymoon

One of the other reasons why relationships with younger women end badly is because the entire relationship resembles a honeymoon. Initially, you might think that sounds great -- a whole relationship based on sex and romance -- but honeymoons always end. Not only is the intensity of emotion and physical attraction ultimately unsustainable, it's also a pretty shallow basis for a relationship.

Because she’s your last, but you’re her first

You have lots of relationship experience under your belt. You know what you’re looking for in a partner. You know how to weather the storms. You know when to stand your ground and when to compromise.

She, however, does not. You are essentially her guinea pig, as she experiments in the field of sex and relationships. Sometimes those experiments will be fun. Other times they’ll blow up in your face.

http://www.askmen.com/dating/curtsmith_400/443_dating-younger-women-why-itll-end...


   
SvaraCitera

and the problem is what? om d känner själv att det inte är ok så borde det ju inte vara så svårt att göra något åt det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Dessutom har du en beroendeställning till honom, vilket först och främst inte är rättvist varken mot dig eller de andra i din klass.

Dessutom kan han utnyttja situationen bäst han vill.
''Sug av mig annars får du IG'' typ.

Grejen är att jag har honom inte i något ämne, vårat gymnasium är ett väldigt flummigt och fritt sådant, där lärare och elever umgås väldigt mycket tillsammans. Jag hade honom förra året och typ "dog" för att jag aldrig känt mig så avslappnad och haft de så kul me någon annan.

Jag misstänker lite från hans sida också, jag vet inte riktigt varför jag skriver här, behöver skingra mina tankar, jag vet inte alls om jag skulle skrika av obehag eller tycka om det om något ens hände. Känner mig onormal som känner såhär och de e ganska jobbigt, på det viset att jag inte alls kan datea killar på samma sätt längre


   
SvaraCitera