Aviseringar
Rensa alla

Galaxy S III riktig jävlig notisbugg


Ämnesstartare

Tjena folket.

Tycker min S3a är en riktigt bra telefon men långt ifrån perfekt. Skärmen är bra men inte bäst, den är plastig, vissa saker i gränssnittet stör mig etc. Främsta problemet just nu är en bugg som gör att notissystemet slutar fungera. Det verkar hända när jag lämnar ett Wi-fi nätverk och går över till mobildata för att sedan gå tillbaka till wi-fi igen. Men inbillar mig att det händer av andra orsaker också ibland. Det händer nämligen minst 3 gånger per dag.

Det driver mig till vansinne helt enkelt, jag får inte notiser från Play store om uppdateringar, nya e-postmeddelanden eller wordfeud-notiser. Måste starta om telefonen varje gång, den startar om snabbt som tusan så inte hela världen men så kan man ju inte hålla på dag ut och in säger ju sig självt..

Min enhet har fransk CSC kod och har inte fått den uppdatering svenska verkar ha fått som löser buggen. Fått tips om att ändra firmware till nordisk men suck det orkar jag inte med, inte just nu iallafall.

Någon som har/haft samma problem som kan dela med sig en lösning? Vore väldigt tacksam! [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Jag skulle vara sugen på den om det inte vore för designen. Seriöst...stör mig som fan. Ser ut som en ovanligt stor tvål.[sad]

Kunde de inte behållit S2ans form.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker den är snygg (den vita). Mycket snyggare än S2 på alla sätt och vis. Men plastig, baksidan knakar ständigt i kanterna när jag håller i den. INTE okej, oavsett vad koreanerna tycker.

Det är dock en diskussion för en annan tråd [wink]


   
SvaraCitera

Hmm, jag tycker du borde skicka in den på lagning, eller återställa den. Jag har själv en S2:a och är huuuuur nöjd som helst, har nästan inte varit några problem alls. Har snart haft den i ett år 🙂

Känns konstigt om det vore så mycket strul med S3:an. Jag gissar på att den är fel på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej! Problemet med notiser var inget ovanligt och det fixade Samsung med en mjukvaruuppdatering för ett bra tag sedan. Med senaste Jelly Bean har de även fixat flera andra saker som stört mig. Nu är det bara skärmen kvar som stör mig lite. Är väl för kräsen antar jag..

S2 är bra den med men jag fastnade aldrig för den riktigt 🙂 Först nu när One X och S3 kom som jag tycker man kunnat släppa iPhone utan att längta tillbaka. iPhone 5 har bättre skärm än S3 och är ett bra mycket mer imponerande bygge men i övrigt ser jag ingen anledning att släppa S3an nu [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Note 2 är ball [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hehe, blev en S3a ändå. Har än så länge inte upplevt några problem alls, är mer än nöjd. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Note 2 är ball

Men för stor i mitt tycke [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sftd:

Men för stor i mitt tycke

S3 är för liten i mitt tycke, har en tab 7.7 som extra mobil [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte haft några problem med min s3a
förutom att jag fått en spricka i skärmen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

S3 är för liten i mitt tycke, har en tab 7.7 som extra mobil

Är väl smaksak. Nöjer mig med S3 samt iPaden, behöver inget mellanting skärmmässigt. Gillar när telefonen ligger behagligt i handen och det gör verkligen inte Note.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iPad var för stor så den har jag skrotat [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var en iPad 3G 64GB så den var ganska out of date


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iPad 3 är den överlägset bästa surfplattan jag testat och den fjärde är ju ännu vassare. Det känns inte som att konkurrenterna anstränger sig lika mycket på tablet-marknaden som på mobilmarknaden, med undantag av Microsoft med Surface.


   
SvaraCitera