Aviseringar
Rensa alla

Galaxy SII-problem!


Ämnesstartare

Hej!
Köpte nyligen en vit Samsung Galaxy SII via tre, och har hittills varit supernöjd! Men den senaste veckan har den börjat uppföra sig konstigt. Den är påtagligt varm hela tiden och slukar batteri. Det går dessutom ibland knappt att ladda telefonen, om jag inte stänger av den helt. Annars drar den mer batteri än vad som tillförs [surprised]

Jag har ganska knapra energisparinställningar.
Jag har aldrig igång WIFI, Bluetooth eller GPS.
Jag kollar också regelbundet vad som är igång i bakgrunden via
uppgiftshanteraren. Det skumma är att inga appar verkar vara igång,
och ändå så slukar telefonen batteri?!

Någon som upplevt liknande problematik?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Mr Newman:

Den är påtagligt varm hela tiden och slukar batteri.

Detta är ett vanligt fel bland S2orna.

Finns fix, men minns ej hur [sad]

Tips: Root och kör en annan ROM, förslagsvis MIUI pga awesome.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumptard:

Tips: Root och kör en annan ROM, förslagsvis MIUI pga awesome.

har de inte släppt någon ics-rom till s2 än? i vilket fall så är de ínte riktigt värt att roota mobilen bara för att avhjälpa ett uppenbart fabrikationsfel, då är det bättre att ta det på garantin. ics kommer väl visserligen snart ändå, så är det mjukvara så lär det fixas inom kort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

har de inte släppt någon ics-rom till s2 än?

Ingen aning. Har en S1a [blush] Men bror min har nämnt TS problem, och han har en.

Och MIUI är värt å skaffa bara man har en Android. höhö


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumptard:

Och MIUI är värt å skaffa bara man har en Android. höhö

fast ics är faktiskt ljusår bättre än 2.3 på nästan alla punkter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

fast ics är faktiskt ljusår bättre än 2.3 på nästan alla punkter.

Är det säkert. Men MIUI är så otroligt bra att jag banne mig inte byter ifrån det.

Speciellt då orginal till S1an sög dase.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumptard:

Är det säkert. Men MIUI är så otroligt bra att jag banne mig inte byter ifrån det.

fast då missar du faktiskt något. vet visserligen inte hur bra ics är till s1, men till min nexus s funkar det ju bra. vet inte hur mycket snabbare den är än en s1.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

fast då missar du faktiskt något. vet visserligen inte hur bra ics är till s1, men till min nexus s funkar det ju bra. vet inte hur mycket snabbare den är än en s1.

Har du kört MIUI eller?

Tillhör den typen som gärna ändrar utseende på sin telefon, och tror inte det finns en enda ROM som gör det så lätt och användarvänligt som MIUI. Plus att den innehåller det mesta man vill ha i en ROM redan från början, och är samtidigt snabb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumptard:

Har du kört MIUI eller?

det har jag inte, men jag kanske gör när/om de släpper en ics-baserad rom till nexus s, eller vilken mobil jag nu kommer ha då.


   
SvaraCitera

Stäng alla bakgrundsprogram så borde det lösa sig.


   
SvaraCitera