Aviseringar
Rensa alla

Galen? eller vad?


Ämnesstartare

Hej! jo det är såhär att jag är troende vilket innebär att jag tror på Gud och djävulen..

Min kille har tyvärr läst om satanismen och deras ''heliga bok''. Enligt mig och min religion så öppnar man dörrarna för det djävulen/demonerna när man läser om dem, eller tittar på filmer som handlar om demoner...

Efter några dagar som min kille hade läst om satanismen så började jag känna mig lite konstigt, att jag liksom inte var ensam och kände mig iakttagen, då frågade jag killen ifall han hade läst om dem o då sa han ja.. (jag hade bett han innan att inte göra det, pga min tro)

Efter någon vecka så vaknade jag upp från sömnen runt 3-4 på morgonen och kände mig attackerad som om någon/något var där och gjorde mig illa men jag kunde inte se vad det var.. jag skrek och grät medans min kille kramade om mig och frågade vad felet var.. under tiden så bad jag och desto mer jag bad desto mer attackerad kände jag mig.. till det försvann, men innan det försvann helt så hördes det en smäll mot frys-dörren som om någon smällde till den..

min kille tror att det är pga religion att jag känner så som jag gör, och att den inte är sant osv.. och jag får känslan av att han börjar tro att jag håller på att bli galen..
men det jag känner är så verkligt[sad]

vad tycker ni? tror ni på det som inte onaturliga? eller är det jag som håller på att tappa tråden?
Tack för svar! [smile][smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Du inbillar dig bara. Ta det lugnt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du inbillar dig bara. Ta det lugnt.

men min fråga är.. ifall jag inbillar mig varför kändes allt så riktig? alltså känslan o sedan smällen.. det är ju något som inte stämmer liksom.. :/

tror du på det onaturliga? [surprised]


   
SvaraCitera
mynona

Jag tycker inte att du ska oroa dig: du tror att du kommer att få uppleva detta därför att du tror på sådana här saker, och därför inbillar du dig också att du gör det. Du är inte tokig för den sakens skull, du håller inte på att tappa greppet: ditt psyke uppfyller helt enkelt bara dina förväntningar åt dig. Det är inget att vara rädd för. Om du inte att hade trott på sånt här, så skulle du inte ha upplevt det här heller.


   
SvaraCitera

flower:

men min fråga är.. ifall jag inbillar mig varför kändes allt så riktig? alltså känslan o sedan smällen.. det är ju något som inte stämmer liksom.. :/

Vår hjärna är jätteduktig på att spela oss spratt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Om du inte att hade trott på sånt här, så skulle du inte ha upplevt det här heller

ja, det är ju vad min kille säger liksom..

Men saken är att jag har haft andra upplevelser innan jag träffade killen.. och när jag var liten så kunde jag också känna att jag vissa gånger inte var ensam att det var något som inte stämde.. och då var det långt innan jag blev troende.. :/

tror du på det onaturliga? [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Vår hjärna är jätteduktig på att spela oss spratt.

mm, det vet jag.. men du isola..

har du någonsin upplevt något som inte går o förklara? 😮


   
SvaraCitera

flower:

mm, det vet jag.. men du isola..

har du någonsin upplevt något som inte går o förklara? 😮

Har ett minne av att när jag som liten lekte mörkerkurragömma med mina kusiner såg en hand i ljuset från fönstret bredvid min på en list när jag var den enda som stod där.
Men det var säkert någonting annat. Allt går att förklara bara man tänker efter.
Vi var i ett stort och jättegammalt hus med gamla möbler och knakande golvbrädor också så det spelade säkert in.


   
SvaraCitera

flower:

Enligt mig och min religion så öppnar man dörrarna för det djävulen/demonerna när man läser om dem, eller tittar på filmer som handlar om demoner...

Men snälla...
Det beror på hur man läser det och vad som står (samt tittar på det)

Det står i Bibeln om djävulen och demoner osv, med andra ord så öppnar du dörrarna för dem genom Bibeln om du läser den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Bibeln om djävulen och demoner osv, med andra ord så öppnar du dörrarna för dem genom Bibeln om du läser den?

ja, det står om demoner o satan men inte på det viset som det står på deras heliga bok eller filmer tex...


   
SvaraCitera

GALEN!!!!! xD


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

varsågod


   
SvaraCitera

har för mig att religiösa föreställningar är undantagna från kriterierna för psykos, enligt någon diagnosmanual. vet i alla fall att jag hört det någonstans. om det stämmer så är du i alla fall inte diagnoserbart sjuk i huvudet.


   
SvaraCitera

Stå emot djävulen och han skall fly från er.


   
SvaraCitera