Aviseringar
Rensa alla

Galen?


Ämnesstartare

Varje gång jag har rökt cannabis, tidigast ett år sedan och senast någon månad sedan, så har jag fått nojjor om att jag är konstig/har asperger och massa annat skit. Hade en förjävla jobbig upplevelse med spice en gång, första och sista gången jag tog det, haha. Gick runt och trodde att jag hade skitit på mig o att jag pratade högt för mig själv och skrek på folk och grät och höll på, men inget var typ sant.

Nu, nån månad efter senaste spliffen, så fick jag igår och idag nå "flashbacks" eller vad det nu kan vara. Gick hem efter skolan och allt blev som under ett tidigare rus. Trodde att jag gick runt och grät och pratade högt för mig själv och att alla tittade/skrattade åt mig. Bet mig i tungan hela tiden för att inte prata o sånt.

Fick också panikattack typ nyss för att jag hamna i liknande tillstånd och fick tankar som att jag är en jävla tönt (haft sånna tankar under rusen) och att jag skämmer ut mig hela tiden men att jag lever i omedvetenhet om hur jag beter mig typ.

Så som jag ser mig själv under "normala" tillstånd är att jag är ganska introvert ibland, med ett "stenansikte" alltså att man alltid har samma "hårda" ansiktsmin, att jag är rätt "hård" overall och tråkig ibland.

Känns som att jag håller på att bli galen. Under mina förra rus och dom här flashbacksen så känns det som att jag inser/kommer till insikt/förstår hur jag har varit som person hela livet typ, en person med en blandning av asperger/schizopfreni o skit.

Är rädd för att dom här ?flashbacksen? kommer att fortsätta, och komma oftare. Om dom gör det kommer jag gå till psykolog fort som fan/skita i skolan och ta livet av mig haha. Nä men tänk om dom där tankarna är sanna? Det borde dom inte vara.. Jag vet faktiskt inte. Hela jag är fan förstörd asså. Som sagt, kanske håller på att bli galen [bigsmile]

Diskussionsunderlägg måste man ju ha.. ja, är/håller jag på att bli galen? Är tankarna under rusen/ ?flashbacksen? sanna? Vad ska jag göra åt allt detta? Kan ju inte påstå att det är kul att hamna i tillstånd där man mår skit skumt/dåligt och tror att man är värsta skumma psyko människan.


   
Citera
Ämnesetiketter

Varför röker du då? [shake]

Men du borde dra till psykolog oavsett om det slutar eller inte verkar det som.


   
SvaraCitera

hejpej123:

Varje gång jag har rökt cannabis

Såhär mycket läste jag.
Problemet: att du röker cannabis.


   
SvaraCitera

Gå till psykolog, sluta rök cannabis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Varför röker du då? [shake]

Men du borde dra till psykolog oavsett om det slutar eller inte verkar det som.

sötnos:

Såhär mycket läste jag.
Problemet: att du röker cannabis.

framtidstron är död:

Gå till psykolog, sluta rök cannabis.

Röker inte cannabis längre, var som sagt en månad sedan. Kommer knappast ta någon drog utom alkohol på ett långt tag nu, fyfan. Vet inte om jag ska dra till psykolog eller inte.. kostar det pengar? är 18


   
SvaraCitera

hejpej123:

Vet inte om jag ska dra till psykolog eller inte.. kostar det pengar? är 18

Gratis, BUP kan du kontakta.
Antagligen är det inte bra att dricka för mycket heller, ta det lungt med alla rusningsmedel tills du har fått ordning på allt.


   
SvaraCitera

hejpej123:

Vet inte om jag ska dra till psykolog eller inte.. kostar det pengar? är 18

Det kostar en liten summa för varje besök ja. Om du inte går privat, då kostar det mer, men det ser jag ingen anledning till att du skulle göra.

Hur som helst så behöver du inte vara rädd för att du kommer bli obotligt psykiskt sjuk eller så, eller att du håller på att bli galen. Du har inte blivit hjärnskadad av drogerna, problemet är psykologiskt.
Hos en psykolog kommer du kunna få hjälp att kontrollera dina elaka tankar, om du träffar en bra sådan. Om inte den första du träffar är bra, byt tills du hittar någon du känner kan hjälpa dig.
Antagligen så beror det hela på att du har varit med om traumatiska och felaktiga "insikter" under den tid du varit påverkad som du nu faller tillbaka i i nyktert tillstånd. Det borde inte vara ett särskilt tungt arbete för en psykolog att lära dig att bryta felaktiga tankemönster när de uppträder och hantera de tankar som skrämmer dig.
Kanske har du andra problem runt omkring dig som du också behöver hantera som utlöst ditt sneande, eller så är det slump att du har råkat ut för det. Efter att du sneat en gång är det lätt att göra det nästa gång också.

Börja med att gå till vårdcentralen eller ungdomsmottagningen så kan de skicka en remiss.
Om jag vore du skulle jag inte skjuta på det hela med risk för att ditt tillstånd förvärras.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Gratis, BUP kan du kontakta.

Nej, inte om han är 18. Han hör till vuxenpsykiatrin.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Nej, inte om han är 18. Han hör till vuxenpsykiatrin.

Trodde det var till typ 20 :<


   
SvaraCitera

sötnos:

Problemet: att du röker cannabis.

Är det så svårt att förstå?


   
SvaraCitera

sötnos:

Problemet: att du röker cannabis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamisz:

Är det så svårt att förstå?

Complicated:

Problemet: att du röker cannabis.

Nu känns det som att ni är lite väl politiskt korrekta. Ni har säkert aldrig prövat cannabis, alkohol däremot har ni säkert tagit i mängder, förlorade oskulden med han Åke på en fest på toaletten när ni var fulla. Det är bara jag som har väldigt svagt psyke skulle jag tro, cannabis är ingen dödsdrog.

framtidstron är död:

Om jag vore du skulle jag inte skjuta på det hela med risk för att ditt tillstånd förvärras.

Tack, din text får mig att må lite bättre iaf ^^ Men skulle helst vilja klara av detta själv dock, fast om det finns risk för att skiten förvärras så vettefan.. Umgås bara med folk på skoltid, rätt schyssta klasskompisar, men annars är jag bara med föräldrarna, så särskilt mycket hjälp av andra kan jag nog inte få så det lär nog bli någon psykolog ändå..

Men vadå om man träffar någon psykolog som "Per" som säger "Jaha och hur får det dig att känna då? Oj gråter du nu också, det var ju inte bra.. Ja livet är svårt ibland, det är bara så det är.

haha det jag menar är att om man får en oseriös dålig psykolog så, vem går man till då? Säger man till psykologen "nä du är för dålig jag vill ha en annan" ?


   
SvaraCitera

hejpej123:

alkohol däremot har ni säkert tagit i mängder, förlorade oskulden med han Åke på en fest på toaletten när ni var fulla.

verkligen inte

hejpej123:

cannabis är ingen dödsdrog.

Det spelar ingen roll.

hejpej123:

Varje gång jag har rökt cannabis, tidigast ett år sedan och senast någon månad sedan, så har jag fått nojjor om att jag är konstig/har asperger och massa annat skit.

[y]

hejpej123:

skulle helst vilja klara av detta själv dock,

fatta att du inte klarar av det själv


   
SvaraCitera

hejpej123:

haha det jag menar är att om man får en oseriös dålig psykolog så, vem går man till då? Säger man till psykologen "nä du är för dålig jag vill ha en annan" ?

Ja, du säger att du vill byta till någon annan och förklarar varför. personkemi, dåligt insatt i din problematik, vad som nu är anledningen 🙂

Du bör hitta någon som arbetar kognitivt och tillsammans med dig kunna komma fram till vilka av dina tankar som är felaktiga och inte. Antagligen behöver du prata om dessa, inte bara vad du ska göra för att hantera dem när de kommer. Därför skulle jag i första hand, om jag vore du, önska en KBT-psykolog. Jag tror att chansen att då få någon som just arbetar kognitivt är större, fast det bör sägas att det finns KBT:are som är asdåliga på just det och bemöter alla patienter likadan efter en ganska fast mall, och psykodynamiska psykologer som är väldigt duktiga på att arbeta med patienters tankemönster.
Den du besöker hos vårdcentralen eller ungdomsmottagningen kan skriva sådana önskemål i remissen.


   
SvaraCitera

hejpej123:

Det är bara jag som har väldigt svagt psyke skulle jag tro, cannabis är ingen dödsdrog.

Lol nej cannabis är värsta häslomedlet mannen.
hahhahahahahahhahahaahhaaha
puh, vänta, tillåt mig skratta lite till
HAHAHAHAAHAHAHAHAHAHHA


   
SvaraCitera