Aviseringar
Rensa alla

Galen?


Tror problemet är att du har en lika pårökt jävla iqfri hjärna som resten av alla pundare på jorden.


   
SvaraCitera

droger kan göra att man får psykiska sjukdomar, min mamma jobbar med sådana..


   
SvaraCitera

Complicated:

HAHAHAHAAHAHAHAHAHAHHA

[ops]?


   
SvaraCitera

men ofta du röker på isf retard[shake][shake][shake]

Dan_the_ironman:

du borde dra till psykolog oavsett om det slutar eller inte verkar det som.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Det kostar en liten summa för varje besök ja. Om du inte går privat, då kostar det mer, men det ser jag ingen anledning till att du skulle göra.

eftersom han har rökt cannabis osv. så kan han ta hjälp av missbruksvården, den är gratis och kan inkludera allt från psykolog till psykiater
mkt bra


   
SvaraCitera

hejpej123:

jag pratade högt för mig själv och skrek på folk och grät och höll på, men inget var typ sant.

hejpej123:

panikattack

hejpej123:

Trodde att jag gick runt och grät och pratade högt för mig själv och att alla tittade/skrattade åt mig. Bet mig i tungan hela tiden för att inte prata o sånt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dissociation_%28psychology%29

hejpej123:

allt blev som under ett tidigare rus.

hejpej123:

fick tankar som att jag är en jävla tönt (haft sånna tankar under rusen) och att jag skämmer ut mig hela tiden men att jag lever i omedvetenhet om hur jag beter mig typ.

hejpej123:

som jag ser mig själv under "normala" tillstånd

hejpej123:

Under mina förra rus och dom här flashbacksen så känns det som att jag inser/kommer till insikt/förstår hur jag har varit som person hela livet typ

http://en.wikipedia.org/wiki/Depersonalization


   
SvaraCitera

Hänskapt:

eftersom han har rökt cannabis osv. så kan han ta hjälp av missbruksvården, den är gratis och kan inkludera allt från psykolog till psykiater
mkt bra

Hans problem har inte beskrivits som ett missbruksproblem i denna tråd och jag ser därför inte varför han skulle vända sig till missbruksvården när hans problem inte är just missbruk/beroende?


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Hans problem har inte beskrivits som ett missbruksproblem i denna tråd och jag ser därför inte varför han skulle vända sig till missbruksvården när hans problem inte är just missbruk/beroende?

för att det är gratis, och man kan få bra hjälp, jag har erfarenhet av detta
speciellt med tanke på att han blivit nojjig under själva rusen så tycker jag absolut det är befogat


   
SvaraCitera

Hänskapt:

med tanke på att han blivit nojjig under själva rusen så tycker jag absolut det är befogat

Hans noja under rusen har gett ett rent psykologiskt trauma som faktiskt inte berör beroendemedicin. Han använder ju inte cannabis längre idag.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Hans noja under rusen har gett ett rent psykologiskt trauma som faktiskt inte berör beroendemedicin. Han använder ju inte cannabis längre idag.

har inget med beroendemedicin att göra... behöver inte ens ha med behandling av missbruk att göra; är det relaterat till missbruk eller droganvändning kan man få gratis vård och rådgivning, iaf där jag bor
det låter för bra för att vara sant, men så är det


   
SvaraCitera

Hänskapt:

är det relaterat till missbruk eller droganvändning kan man få gratis vård och rådgivning, iaf där jag bor
det låter för bra för att vara sant, men så är det

Frågan är ju om man får lika bra behandling för problem som inte bör behandlas som missbruksproblem på en missbruksinriktad mottagning. Men det är möjligt.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Frågan är ju om man får lika bra behandling för problem som inte bör behandlas som missbruksproblem på en missbruksinriktad mottagning. Men det är möjligt.

det är samma som på andra ställen, ibland enligt mig bättre
där jag går finns det flera olika överläkare och professorer som inte alls ser på en som något knarkmissfoster utan som faktiskt försöker reda ut vad som händer i huvudet på en och vilka skruvar som är lösa
i många fall är det kanske till och med lättare om man vet mkt om patientens bakgrunder, sånt som patienten inte själv vågar berätta (missbruksmönster, var, när, varför osv.)


   
SvaraCitera

Hänskapt:

det är samma som på andra ställen, ibland enligt mig bättre

[y]

Jag har inte världens bästa erfarenhet av den vanliga psykvården så det är självklart inte självklart att man där får bättre hjälp. Kanske till och med risken för att stämplas som ett knarkmissfoster är större där än på en missbruksmottagning.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Kanske till och med risken för att stämplas som ett knarkmissfoster är större där än på en missbruksmottagning.

ja [smile]


   
SvaraCitera