Aviseringar
Rensa alla

Galet jobbig situation


Ämnesstartare

Ja jag har nu ett ganska stort problem...det är så att jag har fattat tycke för en kille som är ett år yngre än mig, eller ja ha är 96:a och jag 94:a men det är bara ett år mellan oss.
Iaf vi spelar innebandy i samma klubb och vi har samma tränare och vi tränar även tsm två timmar i veckan. Till en början tyckte jag bara att han var gullig men det var inget mer än så, dock spelar hans kusin i mitt lag så jag vet väldigt mkt om honom. Sen har det byggts upp till att jag börjat gilla honom mer och mer, och nu har en kompis till mig sagt till killen att jag gillar honom.
Tydligen hade han reagerat så att han börjat rodna, småskratta och vänt sig bortåt.
Och nu är det stelt, väldigt stelt. Vi har aldrig haft en konversation, och de gånger jag har försökt blir han bara oerhört blyg, vågar knappt prata eller ens titta på mig.
Vi åkte även på cup för ett tag sedan och på bussresan satt han, jag och några fler och spelade kort, han pratade med alla tjejer och skrattade och hade kul, men mig vågade han knappt se på och när han väl gjorde det och våra blickar möttes vände han bort blicken snabbt som fan. Alla andra märkte detta också inte bara jag och de fattade inte varför.

Vet verkligen inte hur jag ska tyda honom, han har även börjat prata väldigt mycket med en annan tjej i mitt lag och de verkar ha väldigt trevligt tsm. Dock har de varit grannar hela livet och så men ändå....

Det här är verkligen superjobbigt och jag uppskattar tips på vad jag kan göra. Har alltid haft lite problem med att prata med killar jag gillar, annars kan jag babbla med boys hur mkt som helst 😉


   
Citera

Du kan ju fråga honom rakt ut eller välja att vänta ut honom, men detta är antagligen inte rätt taktik eftersom han verkar vara väldigt blyg.


   
SvaraCitera

prata med honom bara


   
SvaraCitera

OF 5:

prata med honom bara

Svårare än så är det inte, faktiskt.
Fast är han blyg så kanske du ska vara lite försiktig med honom i början, så att han inte blir skrämd.


   
SvaraCitera

isola:

Svårare än så är det inte, faktiskt.
Fast är han blyg så kanske du ska vara lite försiktig med honom i början, så att han inte blir skrämd.

isola är en klok ung dam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag önskar att jag vågade prata med honom face-to-face, jag kan verkligen inte prata med killar jag gillar, funderar på att kanske skriva till han på facebook eller ngt sånt...


   
SvaraCitera

KochamCie:

isola är en klok ung dam.

Mm, fast hon börjar åldras.


   
SvaraCitera

isola:

Mm, fast hon börjar åldras.

Söker jobb. Är du i behov av hemtjänst?


   
SvaraCitera

KochamCie:

Söker jobb. Är du i behov av hemtjänst?

Haha gillar din ambition.
Behöver iof någon som kan städa och laga god mat åt mig, kan jag betala i kramar? [blush]


   
SvaraCitera

isola:

Haha gillar din ambition.
Behöver iof någon som kan städa och laga god mat åt mig, kan jag betala i kramar?

Har jag boende och tillgång till föda så är jag nöjder. Gillar saker i stil med tsatziki, fetaost, rostad lök osv.
I övrigt så är jag väldigt kramsjuk av mig. [blush]


   
SvaraCitera

KochamCie:

Har jag boende och tillgång till föda så är jag nöjder. Gillar saker i stil med tsatziki, fetaost, rostad lök osv.
I övrigt så är jag väldigt kramsjuk av mig. [blush]

Ah, du får laga sådan mat om du vill. Jag tycker om klyftpotatis, pasta kött och tacos.
Kan vara väldigt rar, och har en liten katt som alltid är väldigt rar [cute]


   
SvaraCitera

Aliiize:

funderar på att kanske skriva till han på facebook eller ngt sånt...

Gör det [y]


   
SvaraCitera

Kidnappa honom[wink]

Eller så pratar du med honom.. Kommer kanske vara lite genant till en början, men det lär släppa [smile]


   
SvaraCitera

isola:

Ah, du får laga sådan mat om du vill. Jag tycker om klyftpotatis, pasta kött och tacos.
Kan vara väldigt rar, och har en liten katt som alltid är väldigt rar

gillar också klyftpotatis. Tänkte laga det igår, men kände mig tyvärr för fet för att orka röra på mig ned till köket. Blev ingen middag för min del, men för ta nya tag idag. Gillar allt det du nämnde ovan, utom kött (är vegetarian). Har dock inga problem med att laga kött, då jag har haft köttätande pojkvänner tidigare, så har mången gång skurit och stekt bacon och dylikt.
Nu är bibliotekspersonalen och hänger på mig, så nu skall jag förflytta mig ifrån denna dator. På återseende när ajg loggar in kring kl. 14.


   
SvaraCitera

KochamCie:

Har dock inga problem med att laga kött, då jag har haft köttätande pojkvänner tidigare, så har mången gång skurit och stekt bacon och dylikt.

Vad omhändertagande du verkar <3
Fast hoppas att du inte skar deras mat i bitar åt dem [mad]

KochamCie:

Nu är bibliotekspersonalen och hänger på mig, så nu skall jag förflytta mig ifrån denna dator.

Så ohyfsat av dem [sad]

KochamCie:

gillar också klyftpotatis. Tänkte laga det igår, men kände mig tyvärr för fet för att orka röra på mig ned till köket. Blev ingen middag för min del

Somnade vid 17 igår och vaknade vid 01, trodde att det var morgon då och tänkte precis göra frukost när jag såg vad klockan var.
Så knasig du är tänkte jag och gjorde middag istället.


   
SvaraCitera