Aviseringar
Rensa alla

Gamble


Ämnesstartare

Är inte 18 än men när jag fyller 18 funderar jag på att spela om pengar. Är ganska erfaren e-spelare (CS:GO, League of Legends, Dota 2, Fortnite). Finns mycket stor chans att jag kan vinna pengar men samtidigt tvekar jag när jag läser om konsekvenserna, den mörka sidan av "gambling" och beroendet.


   
Citera

Du känner dig själv bäst. Om du vet att det finns risk för att hamna i ett beroende så gör det inte. 


   
SvaraCitera

Tvivlar på att du har stor chans att vinna pengar, du får förklara din tanke-gång lite bättre tack.


   
SvaraCitera

Som du skriver så finns det många baksidor till att spela om pengar, till exempel att det är väldigt lätt att bli beroende och spela bort mer än vad man har råd att förlora. Jag rekommenderar därför att avstå helt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:
Tvivlar på att du har stor chans att vinna pengar, du får förklara din tanke-gång lite bättre tack.

Om man gör lite research om lagets förra matcher, vilka som spelar etc och lite erfarenhet om ett visst lag kan man nog vinna 


   
SvaraCitera

Ja men om du vill faktiskt tjäna pengar måste du spela om rätt så stora summor, samtidigt blir ju konsekvenserna mycket värre ifall det går fel. Rekommenderar inte dock, hade själv hellre spenderat pengar på aktier.


   
SvaraCitera

Malonexd:

Om man gör lite research om lagets förra matcher, vilka som spelar etc och lite erfarenhet om ett visst lag kan man nog vinna 

Tänk på att du aldrig har oddsen på din sida, sidan som tillhandhåller gamblingen gör såklart också sin research och justerar det du kan vinna därefter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:
Ja men om du vill faktiskt tjäna pengar måste du spela om rätt så stora summor, samtidigt blir ju konsekvenserna mycket värre ifall det går fel. Rekommenderar inte dock, hade själv hellre spenderat pengar på aktier.

hur? du är väl inte myndig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Tänk på att du aldrig har oddsen på din sida, sidan som tillhandhåller gamblingen gör såklart också sin research och justerar det du kan vinna därefter

Sant men om man börjar lågt och om man förlorar mer en till exempel 500 kr slutar jag. Men om jag vinner, bygger jag upp mig successivt och använder mig av pengarna jag vunnit och inte pengar som jag sparat på min bank.


   
SvaraCitera

Gör något mer produktivt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WhaleTrail:
Gör något mer produktivt

som att sälja hasch? 


   
SvaraCitera

Malonexd:

som att sälja hasch? 

Nej. =)


   
SvaraCitera

Malonexd:

hur? du är väl inte myndig

Nej jag menar när jag är myndig såklart 😉


   
SvaraCitera

Malonexd:

Sant men om man börjar lågt och om man förlorar mer en till exempel 500 kr slutar jag. Men om jag vinner, bygger jag upp mig successivt och använder mig av pengarna jag vunnit och inte pengar som jag sparat på min bank.

Det är många som tänker så, problemet är bara att det är inte alls lika många som faktiskt lyckas hålla sig till det. Det är alldeles för lätt att bara fortsätta med "lite till" efter att man nått sin gräns


   
SvaraCitera

att spela datorspel är en helt annan företeelse än hazardspel
köp en trisslott eller nått


   
SvaraCitera