Aviseringar
Rensa alla

Game Of Thrones


sincan:

Du läste väl böckerna? har ingen aning

HAR INTE LÄST ALLA

VERKAR SOM DET DOCK, ISF ÄR DE JÄVLIGT BRA PÅ ATT FIXA SKITEN PÅ 9 AVSNITT, IOFS ÄR DE EN TIMME LÅNGA SÅATTEEE


   
SvaraCitera

Budolicious:

vill inte läsa böckerna för att förstöra serien, man vet ju att de är bättre liksom.

passaro:

VERKAR SOM DET DOCK, ISF ÄR DE JÄVLIGT BRA PÅ ATT FIXA SKITEN PÅ 9 AVSNITT, IOFS ÄR DE EN TIMME LÅNGA SÅATTEEE

Läste böckerna först, såg serien sen. Serien är riktigt jävla bra, andra säsongen skiljer sig lite från böckerna men överlag så är storyn subtil nog för att jag inte ska känna att den dummats ner och att dom skippat skitmycket.

Böckerna är bättre på många sätt men serien är ändå hur bra som helst. Det finns vissa saker serien kan göra som inte böckerna kan, faktiskt.


   
SvaraCitera

Förbannat jävla skitbra.
Det bästa jag sett sen Spartacus Blood and Sand.

Vilket inte är så jättebetydande då Spartacus släpptes för bara knappt två år sedan.


   
SvaraCitera

sincan:

Rome också

Den är bra, men att jämföra den med dem? Njaaaaaaaaaaae

Mawns:

saker serien kan göra som inte böckerna kan, faktiskt.

Visa oändligt mycket bröst? VILKET INTE SKA UNDERSKATTAS


   
SvaraCitera

Budolicious:

Visa oändligt mycket bröst? VILKET INTE SKA UNDERSKATTAS

Alltså när författaren berättar om något så går han alltid sjukt djupt in på det och förklarar inget specifikt. Man kommer sjukt mycket in i det eftersom att det är så mycket att leva sig in i, men vissa saker är mäktigare att verkligen se än tänka sig.

Som t.ex. bröst.


   
SvaraCitera

Riktigt bra jävla serie trots att serier i det stuket inte faller mig i smaken. Väldigt spännande är den också, älskar att följa karaktärerna och maktspelet. Gillar verkligen att de skapat en helt egen värld, det gör serien så mycket mer spännande än vad den redan är. Riktigt vackra scener (och människor, oftast, hah). Sjukt bra gjord, värd att titta några avsnitt i alla fall om man är skeptisk!


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam:

Any questions? Ehehe, Nehe men vem kollar på denna magiska serie elr läst böckerna?

jag har redan gjort en Game Of Thrones tråd! [mad]

nej men grym serie. bara sett ettan. följer nu tvåan på canal +. väntar duktig på ett avsnitt varje vecka utan att ladda ner

funderar också på att skaffa böckerna


   
SvaraCitera

Mawns:

men vissa saker är mäktigare att verkligen se än tänka sig.

Som t.ex. bröst.

[love]

Ja, gillar inte att den är så sexistisk men... Ah, passar sig i tiden osv. De starkaste karaktärerna är ju även kvinnorna, så det är väl en balans. Ger väl serien bra PR också, även om det egentligen inte behövs.


   
SvaraCitera

passaro:

Fan vad jag älskar Arya. Så jävla skön skitunge

tycker hon är söt nu som "kille" [blush]

sincan:

Rome

rome var magiskt. ville ha mer än 2 säsonger [cry]

älskade Mark Antony!


   
SvaraCitera

honolulu:

Ja, gillar inte att den är så sexistisk men... Ah, passar sig i tiden osv. De starkaste karaktärerna är ju även kvinnorna, så det är väl en balans.

Ja, men det är världen som är sexistisk, inte storyn. Vad gäller storyn så är de flesta mainstream-filmer mycket mer sexistiska, den här är nästan tvärtom.

Känns som att alla killar i serien misslyckas hela tiden medans tjejerna är starka och lyckas trots att dom lever i en sån sjuk mansdominerad värld.


   
SvaraCitera
sincan

passaro:

HAR INTE LÄST ALLA

VERKAR SOM DET DOCK, ISF ÄR DE JÄVLIGT BRA PÅ ATT FIXA SKITEN PÅ 9 AVSNITT, IOFS ÄR DE EN TIMME LÅNGA SÅATTEEE

Mjo, men ibland händer typ inget, som i senaste[sad]

patrick bateman:

rome var magiskt. ville ha mer än 2 säsonger [cry]

ja[cry][cry]


   
SvaraCitera

sincan:

Mjo, men ibland händer typ inget, som i senaste

Det är de avsnitten som är fetast. Utan dom hade man inte mått lika dåligt när skit händer karaktärerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

jag har redan gjort en Game Of Thrones tråd! [mad]

förlåt[blush] blev så till mig när jag såg det nyaste avsnittet så jag var i trans elr nått[cute]


   
SvaraCitera

!!!SPOILER!!!

Dold text: han dör i nästa säsong de e lungt: d

!!!SPOILER!!!


   
SvaraCitera

Första som citerar spoilern i Nintendos BFFs inlägg får en utskällning av mig.


   
SvaraCitera