Aviseringar
Rensa alla

Gameplay vs grafik


Ämnesstartare

ankzor:

Gameplay (Du röstade på detta alternativ)

Gameplay kommer före grafiken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

Gameplay (Du röstade på detta alternativ)

när jag spelar minecraft händer det ofta att någon säger något i stil med "hur kan du tycka det spelet är roligt!?! grafiken är ju sämst!" [mad]

visst, bra grafik kan vara roligt ett tag, men det gör verkligen inte ett spel [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Minecraft [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

fyrkantiga gubbar men med otrolig gameplay?

yeah jag spelar också minecraft


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Minecraft

har svårt att tro att jag kommer lyckas göra någonting som är ens i närheten så bra som minecraft [smile]


   
SvaraCitera

ett bra spel är ett bra spel är ett bra spel


   
SvaraCitera

Vad är det här för dum poll? Finns det inte fler faktorer att diskutera än gameplay och grafik när man pratar om vad som gör ett spel bra?

Bergdahl:

FF7 är fortfarande bäst för moi

Knarko:

Är det RPG så är det gameplay som är viktigast.
Är det FPS så får det gärna vara snyggare grafik.

????!?!?!?!!?!?!?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pansarvalp:

????!?!?!?!!?!?!?!

vava


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

Gameplay (Du röstade på detta alternativ)

enni:

shitt dum fråga


   
SvaraCitera

Bergdahl:

vava

Jag skulle säga att själva gameplayet är det absolut sämsta med JRPG:s, men du säger att FF7 är bäst just pga sitt gameplay? Ball. Är det så kul att gå runt på en världskarta och fiddla lite med menyerna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pansarvalp:

l. Är det så kul att gå runt på en världskarta och fiddla lite med menyerna?

jaa, känslan av frihet och att det finns saker att göra, att utveckla. miljöer som får en att känna saker. ja gud. ;>

händelser osv. aldrig satt ord på det riktigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

50-50 skulle jag säga. [crazy] Möjligtvis lite mer på grafikfronten..


   
SvaraCitera

Gameplay prioriteras före grafiken annars blir risken att spelet blir väldigt tråkigt.


   
SvaraCitera

ankzor:

Gameplay (Du röstade på detta alternativ)

Definiera gameplay.

F.ö, och som tidigare nämnts, tycker jag att det har en hel del att göra med vad för slags spel det gäller. För vissa spel är grafiken lika viktig för gameplayet som designen av själva gameplayet är. Ibland är grafiken en del av designen som gör gameplayet.
Om du menar rent prestandamässigt så kvittar det ju givetvis hur bögigt maffig grafiken är, om spelet i sig inte är väldesignat.
Om du menar att spel som Katamari Damacy eller Shadow of the Colossus hade varit desamma utan väldigt talande grafiken och grafiska designen, så håller jag icke med 😮
(känns som att de där två spelen passar in i prinsip alla exempel man kan göra [blush])

Men, antar att du menar realistik och annat trams som egentligen inte har särskilt mycket med gameplayet att göra [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gameplay är lite viktigare men vill gärna ha en balans mellan de båda. tex. har en polare som älskar spelen Deus ex. och Dwarf Fortress för gameplay är underbart i de spelen. Men jag skulle själv aldrig klara av att spela dem pga att de ser ut som skit.
Image
Image


   
SvaraCitera