Aviseringar
Rensa alla

Gamla Sverige?


Ämnesstartare

Lav:

Jämförelsen från förr och nu vad som sägs på nyheterna allt som ofta.

OK då förstår jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Justja, måste tillägga området jag växte upp i I Malmö drogs med att personer (gissar på fyllon, tvivlar starkt på att det handlade om människor vid sina fulla bruk) som genade genom området ofta vandaliserade bilar på dom stora parkeringarna. Vi råkade själv ut det - någon hade tagit ett brunslock, typen som är fyrkantig med galler - och slängt den genom en av bilens rutor. Inget var stulet, bilen var inte ens upplåst. Lösningen på detta var att sätta upp galler så att det inte gick att gena genom området. Vem som helst kommer fortfarande in, men bara på "ena sidan". Minns inte när denna åtgärd togs, men tror det var för sisådär 15-20 år sedan. Och det är så än idag.

Området jag bor i Idag finns med på polisens lista över särskilt utsatta men... Jag vet inte, tror det blivit något lugnare idag än när jag flyttade dit för 14 år sedan. Sprakar upp skit ibland, nästan alltid i lov-tider men ja, har ingen avsikt att flytta, även om min motorcykel blivit utsatt för stöldförsök två gånger på dom 14 åren. 

Asstriid: Onödigt påhopp där. Dagisnivå på den Sover

Inte mer än rätt att jag sänker mig till din nivå ju Sover

Hjärta


   
SvaraCitera

Skåneärbäst:

jag har typ växt upp med att folk har sagt att  ingen visste var det var för något för typ 30 år sen (jag fanns inte själv för 30 år sen) så det är något jag har växt upp med men sen är det många säger alla brukar dra invandrare över en kant vissa är hur trevliga som helst och är i en grupp som kallas för arbetsinvandrare såna som har byggt upp sverige sen har vi andra högen som är kriminella dvs lyckosökare som faktiskt skjuter spränger och så vidare och problemet med nuvarande Sverige är att dem som faktiskt arbetar blir utkastade medans de som begår brott blir nästintill aldrig utvisade för den enkla anledningen att det är så kallat osäkert i sina hemländer 

När till och med (tror det var Afghanistans president som sa att följer inte personer ett annat lands lagar då kan dessa personerna gå vidare till andra länder för du flyr till ett land som har öppnat upp sig för dig som de inte ens behöver göra och du tackar dem genom att förstöra för deras medborgare genom att spränga våldtar och liknande då kan du ju lika gärna åka vidare

ändrar från Afghanistans till Egypten  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Inte mer än rätt att jag sänker mig till din nivå ju

Absolut det har du rätt i. Sover


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asstriid: Absolut det har du rätt i. Sover

Jag vet Cool

Hjärta


   
SvaraCitera
quex
 quex

Skåneärbäst: aldrig varit tryggare är en stor fett lögn för ungefär 30 år sen visste inte svenskar ens vad Gruppvåldtäkt var för något för att polisen aldrig behövt utreda sånt så ofta som de behöver nu för tiden t.ex

Nu är det du som ljuger.

Av de personer som misstänktes för gruppvåldtäkter under 1990-talet var 58 procent svenskar, 32 procent invandrare (utrikes födda och folkbokförda i Sverige) och 10 procent personer som
inte var folkbokförda i Sverige.

https://www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f1800020907/1371914732300/2000_statistik_om_gruppvaldtakter.pdf


   
SvaraCitera
Cobrak

Asstriid: Han är äldre. Han vetSover

ålder och livserfarenheter gör ju inte ett skit när man är verklighetsfrånvänd så Sover


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tillhör väl de äldsta på forumet som har goda minnen även från förra årtusendet så jag ska fundera lite och återkommer med en betydligt mer djupgående analys. Cool   Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:
Jag tillhör väl de äldsta på forumet som har goda minnen även från förra årtusendet så jag ska fundera lite och återkommer med en betydligt mer djupgående analys. Cool   Tumme upp

Förväntar mig att du skönmålar det o utelämnar allt negativt precis som åsnesson gjorde Icke! för jag kör gärna en repris på Gardell-länken.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Förväntar mig att du skönmålar det o utelämnar allt negativt precis som åsnesson gjorde Icke! för jag kör gärna en repris på Gardell-länken.

Hahaha... det är ju nästintill oundvikligt att skjuta skulden på massinvandringen de senaste 10 åren då...

skottlossningar
mord
bombattacker
våldtäkter
gruppvåldtäkter
hedersmord
bilbränder
personrån
tafsande på småtjejer
könsstympning av unga flickor
ökande drogförsäljningen

...har gått i taket de senaste 10 åren. Oavsett om massinvandringen av araber och afrikaner inräknat första och andra generation från dessa grupperingar motsvarar 250.000 (2,5% av Sveriges befolkning), 500.000 (5% av Sveriges befolkning) eller 1 miljon (10% av Sveriges befolkning) så är dessa grupperingar klart överrepresenterade när det gäller dessa nämnda brott. Man skulle ju kunna önskat att dessa invandrare hade, till skillnad från svenska folket, hade skött sig exemplariskt för att inför svenska folket visat upp hur skötsamma och laglydiga de är när de kom till ett nytt land, men så är ju dessvärre inte fallet.  Tumme ned

Men jag kan ju dra några andra exempel som inte är relaterat till varken brottslighet eller invandrare. Livslängden på vitvaror dvs kyl, frys, spis mm var avsevärt längre/bättre förr. Livslängden på hemelektronik typ radio, tv, stereo mm är längre idag. Och vi ska tacka "gudarna" för att de gamla förgasarna i bilarna har ersatts av insprutning. Samt att säkerheten i bilarna rent allmänt har stigit iom krockkuddar, antisladd mm som gjort att chansen att överleva en svår trafikolycka är högre idag. Elektroniken i bilarna rent allmänt är däremot en svår knäckfråga. Men man får kanske leva med att bilarna i framtiden kommer att ha en starkt begränsad livslängd. Däremot är jag starkt kritisk till dagens slit- och slängsamhälle i största allmänhet.  Tumme ned


   
SvaraCitera
Cobrak

de som säger "det är inte så farligt" brukar vara de som inte förstår allvaret i det hela å själva bidrar till den försämrade samhällsutvecklingen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cobrak:
de som säger "det är inte så farligt" brukar vara de som inte förstår allvaret i det hela å själva bidrar till den försämrade samhällsutvecklingen

Vad jag har förstått så är tillhör många av dem som säger så det mer "finare" folket som inte bor i samma områden och därav inte upplever samma saker. Stämmer det?


   
SvaraCitera
quex
 quex

spearmint:

Vad jag har förstått så är tillhör många av dem som säger så det mer "finare" folket som inte bor i samma områden och därav inte upplever samma saker. Stämmer det?

Menar du överklassmänniskor som röstar på Moderaterna? Är någon rädd för invandrare så är det dessa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spearmint: Vad jag har förstått så är tillhör många av dem som säger så det mer "finare" folket som inte bor i samma områden och därav inte upplever samma saker. Stämmer det?

Nej, området jag bor i finns på polisens lista över särskilt utsatt områden. Jag har dock inte låtit mig hjärntvättas och skrämmas av ytterhögerns propaganda, vilket exempelvis Cobrak har.

Jag V E T att det inte är så katastrofalt farligt systemkollapsigt etc etc etc som SD o dyl. skräp vill få mig att tro att det är. 

quex: Menar du överklassmänniskor som röstar på Moderaterna? Är någon rädd för invandrare så är det dessa.

Plus detta. 

Hjärta


   
SvaraCitera
Cobrak

Storchen84:

Nej, området jag bor i finns på polisens lista över särskilt utsatt områden. Jag har dock inte låtit mig hjärntvättas och skrämmas av ytterhögerns propaganda, vilket exempelvis Cobrak har.

Jag V E T att det inte är så katastrofalt farligt systemkollapsigt etc etc etc som SD o dyl. skräp vill få mig att tro att det är. 
Plus detta. 

Hjärta

jag behöver inte matas av media för att få en uppfattning om saker och ting, jag har förmågan att tänka själv respektive bär på ett starkt konsekvenstänk. så kom inte här och anklaga mig för att tro på proganda när det är du som har tungan långt inne i vänsterns rövhål.


   
SvaraCitera