Aviseringar
Rensa alla

Gamla ungdomar (vi som är 20+)


Ämnesstartare

Jag tror jag blev medlem här (eller ungdomsmottagningen eller vad det hette) första gången runt -05/06 men nu börjar man börjar man ju komma på ålderns höst.
Jag förstår att när man är en ålderman som jag så börjar det bli mindre och mindre uppskattat att man hänger här, vilket jag ju förstår, men jag gillar den här communityn och gjort det i flera år och jag skulle helst inte vilja avregistrera mig (vilket jag nog inte kommer göra än på ett tag iaf).

Vad ska det bli av oss äldre gubbar och tanter? Får vi vara kvar här eller ska vi bli utstötta för att vi bara belastar gruppen? Finns det några alternativ? Någon vis man/kvinna som är bevandrad i the webbernets som känner för att starta en ny community "gamla-ungdomar.se" eller dylikt.

Jag antar att jag skapade den här tråden för att jag är rädd för döden (graven kommer med stora steg) och vill bli ihågkommen på nåt sett.


   
Citera

KamikazeTomten:

Finns det några alternativ?

Jag börjar få lite lätt ångest över att lämna UM. Jag har levt på, i, med UM i flera år nu.

Jag är också rädd för döden och känner mig ohyggligt gammal. Kan bli skraj som fan och tänka "GAAAH, MITT LIV ÄR SNART SLUT!!" lite när som helst.

Usch, vad ska vi göra?[sad]


   
SvaraCitera

Tycker inte att ni gamla och "riktiga" UMare ska försvinna alls, någonsin. Ni behöver inte bli gamla =(
UM kommer ju säkert bli jättekasst utan er.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker mig se tecken på att vår lastgamla åldersgrupp stadigt ökar i användarantal. Och bland moderatorerna är det ju ett väldigt stort antal som är över 20 år nu...

Men visst kan man definitivt påstå att vi egentligen inte är ungdomar i den bemärkelsen längre. Fast jag tycker att "barnen" behandlar oss bra [bigcheers] Vi blir som deras eviga förebilder att ledsaga dem genom livets stora bergochdalbana. Heh.


   
SvaraCitera

KamikazeTomten:

Finns det några alternativ?

Ta bort åldern efter P, och börja whina på hur fjortis alla är, och att du längtar tillbaka till den "gamla goda tiden".

That's the way of the umare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

UnclePadda:

Och bland moderatorerna är det ju ett väldigt stort antal som är över 20 år nu

det är bra tycker jag iaf då vi, oftast, har mer erfarenhet av livet och vet hur man ska hantera situationer.

----------------------------------------------------

Idag är man ungdom upp tills att man är 30-35 år så vi har ett gäng år kvar 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Usch, vad ska vi göra?

Du får absolut inte avregistrera dig. Jag har inte märkt så mycket av dig på sidan på sista tiden men jag vet att det skulle bli väldigt mycket tommare och kallare utan dig [sad]

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Tycker inte att ni gamla och "riktiga" UMare ska försvinna alls, någonsin. Ni behöver inte bli gamla =(

[love]

UnclePadda:

Vi blir som deras eviga förebilder att ledsaga dem genom livets stora bergochdalbana. Heh.

Vi blir "Dom tre vise männen", fast många fler (och kvinnor med)
Image

jojOzZz:

Ta bort åldern efter P, och börja whina på hur fjortis alla är, och att du längtar tillbaka till den "gamla goda tiden".

Jo, det kan man ju alltid göra förstås, bra idé [y]


   
SvaraCitera

KamikazeTomten:

Jo, det kan man ju alltid göra förstås, bra idé [y]

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

det är bra tycker jag iaf då vi, oftast, har mer erfarenhet av livet och vet hur man ska hantera situationer.

HAHAHA. Yeah, glorifiera moderatorskapet lite mer, va. [wink]

Iaf, jag har testat att försvinna från detta god forsaken land, men det är alltid något som drar en tillbaka, sanna mina ord. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

HAHAHA. Yeah, glorifiera moderatorskapet lite mer, va. [wink]

inte riktigt så jag menade ;D men vi kan väl säga att det är det jag gör 😉

passaro:

men det är alltid något som drar en tillbaka, sanna mina ord. [sad]

mm du drog mig tillbaka [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

det är bra tycker jag iaf då vi, oftast, har mer erfarenhet av livet och vet hur man ska hantera situationer.

Snarare vet vi väldigt väl hur man INTE ska hantera situationer när man är 14-15 år, för vi försökte, och misslyckades grundligt och på så sätt lär vi dagens barn vett och etikett!

KamikazeTomten:

Vi blir "Dom tre vise männen", fast många fler (och kvinnor med)

Exakt!

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ju ni som ska vägleda oss andra [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, eller hur. Man har värsta prestationsångesten på sig också att man ska vara en ledfyr för unga, förlorade själar :c


   
SvaraCitera

Dessutom, om ni försvinner så kan jag ju inte skryta med mina kontakter och utnyttja det till min förmån, eftersom det kommer bli fullt med 13-åriga fjortisar som inte vet hur man uppför sig och inte har en aning om vem jag pratar om när jag försöker imponera med mina coola vänner.
Och vad ska jag då här och göra, om jag ändå inte kan skryta om mina kontakter? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Ja, eller hur. Man har värsta prestationsångesten på sig också att man ska vara en ledfyr för unga, förlorade själar :c

Skit, det hade jag inte tänkt på, men nu gör jag det säkert i en kvart tills min demens gör sig påmind :<


   
SvaraCitera