Aviseringar
Rensa alla

Gamla vanliga användbara MS Paint till Windows 7?


Ämnesstartare

Jag kommer fan inte överens med Windows 7:s tillkrånglade jävla version av paint, och vill ha tillbaks det gamla... går det att installera eller finns det något annat lika enkelt ritprogram? Har Photoshop också men det är bara jobbigt att göra enkla grejer i PS...


   
Citera
Ämnesstartare

Jag stör mig på att jag inte klistra in min print screen där. Det är illa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JejeX:

Jag stör mig på att jag inte klistra in min print screen där. Det är illa.

Har du Win 7 är det väl bara att använda det episka skärmklippverktyget?


   
SvaraCitera
Åtta

stackarsfilur:

det episka skärmklippverktyget?

Huh? Jag använder bl.a. Windows 7, och har då aldrig stött på något dylikt. Vad talar du om?

JejeX:

Jag stör mig på att jag inte klistra in min print screen där. Det är illa.

Eh? Det är ju bara att ta ett screenshot och trycka Ctrl + V.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Eh? Det är ju bara att ta ett screenshot och trycka Ctrl + V.

Funkar inte. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Huh? Jag använder bl.a. Windows 7, och har då aldrig stött på något dylikt. Vad talar du om?

Kanske bara finns i vissa versioner eller nåt, man markerar en bit på skärmen och sen får man en printscreen av det som man kan spara direkt någonstans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackarsfilur:

Jag kommer fan inte överens med Windows 7:s tillkrånglade jävla version av paint, och vill ha tillbaks det gamla... går det att installera eller finns det något annat lika enkelt ritprogram?

testa gimp eller paint.net för paint i windows 7 är intigrerat med operativsystemet så är den versions som finns. personligen tycker jag att ribbongränssnittet är betydligt bättre.

Åtta:

Vad talar du om?

skärmutklipps-verktyget finns i både windows vista och windows 7 under tillbehör i startmenyn


   
SvaraCitera
Åtta

tobias:

skärmutklipps-verktyget finns i både windows vista och windows 7 under tillbehör i startmenyn

Aha. Det förklarar saken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

testa gimp eller paint.net

Ska kolla paint.net. Gimp tycker jag är samma krångel som Photoshop, då kan jag likagärna använda PS istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Aha. Det förklarar saken.

Snipping Tool heter det i Engelska, det är rätt awesome, förutom när det ska snippa sig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Snipping Tool

Klingade bättre än skärmklippverktyget iaf, that's for sure.

Inga fler tips på ritprogram?? Paint.net var ingen jättehöjdare tycker jag [n]


   
SvaraCitera

Tja! Jag kanske är lite sen men jag hittade ett grymt bra sätt som man kan hitta tillbaks gamla ms paint på, testa att skriva "microsoft paint" i sökrutan, och sedan på visa fler resultat.

i listan borde det finnas ett program som heter mspaint, som linkar till system32. Exakt samma program som på windows xp. Awesome! [cool]


   
SvaraCitera