Aviseringar
Rensa alla

Gamla varningar!


Har gamla varningar, ta bort dem tack. Är en nicegirl nu.

[badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Går det ens att få varningar längre? Har inte haft någon på år och dar.


   
SvaraCitera

6 månader? Har ju aldrig haft en varning förr i hela min um-karriär och nu måste jag vänta 6 månader på att den ska tas bort?

Åh... Det lät ju som en asbra idé när vi snackade om det hos Thundercracker men nu när jag har en varning så känner jag mig som värsta outlawn, i väntan på att avtjäna mitt straff! (Nä inte riktigt kanske, får väl vänta... *Muttrar*)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min varning för kommentaren: "jävla judar" har gått ut


   
SvaraCitera
Åtta

dazed:

Min varning för kommentaren: "jävla judar" har gått ut

Borta!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klockrent.


   
SvaraCitera
Tyrael

Tyrael - Varningar

Undra hur lång tid det tar att koda ett sådant automatiskt system som tar borta gamla varningar när man går in på sin varningssida.

20:41:04

SELECT user_id,date FROM warnings SORT BY date desc LIMIT BY 1

if(date_diff < 180) mysql_query("DELETE FROM warnings WHERE user_id=$uid");

20:46:56

5 minuter +/- 4 minuter för kompetens! Undra nu hur lång tid det tagit totalt för alla varningar att tas bort..

8 sidor, minst 6 varningar per sida, snålt gissat. 15s per varning. 48/4=12 minuter! Ni har redan slösat 7 minuter, segt.


   
SvaraCitera
Åtta

Tyrael:

Undra nu hur lång tid det tagit totalt för alla varningar att tas bort..

Men du glömmer bort att räkna in att min tid är mycket mer dyrbar än Xiscos. [no-no]

Du ska bara se de cronjobs som körs för att underhålla gamla UM. Det skulle ta 45 minuter bara att hitta vilka tasks det är som faktiskt körs. En av mina kollegor tittade på det som sköter frågor & svar under förra veckan. Jag tror aldrig jag sett honom så förbannad förut. [party]


   
SvaraCitera
Tyrael

Åtta:

Det skulle ta 45 minuter bara att hitta vilka tasks det är som faktiskt körs.

Låter som ni behöver lite billig arbetskraft bara


   
SvaraCitera
Åtta

Tyrael:

Låter som ni behöver lite billig arbetskraft bara

Jepp. Det är därför vi tänkte anställa Xisco att ersätta alla cronjobs. Han får manuellt sätta sig och flytta frågor&svar-frågor till experternas inboxar, arkivera gamla trådar, publicera artiklar o.s.v.


   
SvaraCitera

Åtta:

Jepp. Det är därför vi tänkte anställa Xisco att ersätta alla cronjobs. Han får manuellt sätta sig och flytta frågor&svar-frågor till experternas inboxar, arkivera gamla trådar, publicera artiklar o.s.v.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Även känd som: Bruna Bävern

Mer än jag visste, då har jag gjort ett väldigt dåligt jobb än så länge [sad]


   
SvaraCitera