Aviseringar
Rensa alla

Gammal


Ämnesstartare

Fyller 17 år detta år och mina föräldrar säger att jag är för gammal för att spela datorspel även om jag älskar datorspel. Vad tycker ni, är jag för gammal och borde jag hitta en ny hobby?


   
Citera

jag är 18
och spelar datorspel du kan inte bli för gammal om du inte spelar lego eller något sånt


   
SvaraCitera

Jag är ett antal år äldre än dig och lirar spel.
Jag lirar spel med folk som är betydligt äldre än mig.

Visst, kan vara bra med något mer att syssla med än bara gaming men det är inget man blir för gammal för. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lav:
Jag är ett antal år äldre än dig och lirar spel.
Jag lirar spel med folk som är betydligt äldre än mig.

Visst, kan vara bra med något mer att syssla med än bara gaming men det är inget man blir för gammal för. 

Jag gymmar, spelar fotboll och studerar inför prov/läxor. Jag lirar liksom inte 24-7


   
SvaraCitera

Malonexd:

Jag gymmar, spelar fotboll och studerar inför prov/läxor. Jag lirar liksom inte 24-7

du är inte för gammal är för spel iallafall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skåneärbäst:

du är inte för gammal är för spel iallafall

bra


   
SvaraCitera

Så länge det inte orsakar problem för dig så är det lugnt. 


   
SvaraCitera

Skåneärbäst: om du inte spelar lego eller något sånt

Har du nåt emot lego spelen eller? Känner mig träffad


   
SvaraCitera

Bananlåda:

Har du nåt emot lego spelen eller? Känner mig träffad

Fan vi tar henne Lådan, oacceptabelt beteende!


   
SvaraCitera

Nej dina föräldrar har fel. JAg är 22år och gillar spel, sen kanske man borde läsa mer och så.


   
SvaraCitera

Visste inte att spel endast var för barn Rullar ögonen


   
SvaraCitera

Nä, man blir aldrig för gammal för att ha roligt


   
SvaraCitera

Bananlåda:

Har du nåt emot lego spelen eller? Känner mig träffad

ja det har jag faktiskt jag drömde mardrömmar om lego när jag var mindre av någon konstig anledning 


   
SvaraCitera

Nej, du är inte för gammal. Men som jag förstår så kanske dina föräldrar vill att du kanske ska fokusera mer på plugget och göra något annat istället för att sitta framför datorn och spela i flera timmar!


   
SvaraCitera

Åh nejdå, att spela spel är väl inte begränsat till någon ålder heller.
Minns pappa och vänner till familjen vid 1990 talet och början av 2000 talet, de arbetade då på kontor och det var nästan bara sådana som arbetade på kontor som spelade då.
Innan spel och datorer blev mer i själva hushållen, då började ju barn också spela mer.
Tror att sådana som inte har satt sig in i spel kan tycka att det är fånigt och en låtsas värd och att det då hör till barndomen. Men vet ej. Men tänker att folk gärna får göra sådant de själva vill så länge det inte stör.


   
SvaraCitera