Aviseringar
Rensa alla

Gammla Winows kvar, kan ej ta bort. Något bra program? 🙂


Robler
Ämnesstartare

Jag är rätt duktig på att få virus, och har nu varit tvungen att radera allt på min hårddisk två gånger och ominstalerat Vista. Nu är problemet att två gamla Windows ligger kvar på hårddisken, tar mycket plats och har antagligen virus för det blir bara fler och fler filer i mapparna. Efter som det blir fler filer så kan jag även inte heller ta bort mapparna genom att bara trycka Delete, så jag undrar om någon vet om något program ellr liknande för att få bort mapparna.

//Rob


   
Citera
Åtta

Du ska formatera om hårddisken, inte bara markera och ta bort allt på den.

Stoppa in din installationsskiva för ditt operativsystem, starta om datorn och boota från skiva. Där bör du kunna formatera din hårddisk och installera om operativsystemet.


   
SvaraCitera
Robler
Ämnesstartare

Jag har formaterat, men de gamla Windows stannar ändå i en mapp som så fint heter Windows.old samt Windows.old000


   
SvaraCitera

If you want to remove that Windows.old folder from Drive C: of your Windows Vista installation.
Go to Start > All Programs > Accessories > System Tools > Disk Cleanup.
In "Which files to clean up" dialog > Click on "Files from all users on this computer".
Select the Drive where your Windows.old is.
In Disk Cleanup dialog, select Previous Windows installation(s) in the "Files to delete" list. Click on OK.

första träffen jag fick på google, värt ett försök [smile]


   
SvaraCitera

markera windows.old och delete funkar fimt oxå.


   
SvaraCitera
Robler
Ämnesstartare

Delete windows.old fungerar inte eftersom det är ca 50.000 filer och det ökar hela tiden. Men den där googlesökningen verkar ju vara värt ett försök 😉


   
SvaraCitera

hmm jag får aldrig såna där windows old.

har du prövat att ta bort partitionen med operativsystemet`?


   
SvaraCitera
Robler
Ämnesstartare

Köffein:

första träffen jag fick på google, värt ett försök

Jag älskar dig! Mapparna är borta (även om det tog ett tag xD) och jag fick bort över 90 GB från min hårddisk. Tack!


   
SvaraCitera