Aviseringar
Rensa alla

Går de och blanda pencillien med vatten eller


Ämnesstartare

Hej jag undrar om man kan blanda pencillien med vatten  ?


   
Citera

Vatten är livsfarligt

Källa:  http://www.dhmo.org/facts.html


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superpojken varför är de farligt har läst  dhmo men fattade ingenting


   
SvaraCitera

Jag är ingen läkare och du bör således inte utgår efter mitt svar. Men jag undrar vad som skulle kunna vara "skadligt" att blanda penicillin med vatten... Tardig


   
SvaraCitera

MohStrikeQ:
superpojken varför är de farligt har läst  dhmo men fattade ingenting

stackarn
drick din penicillin med vatten du


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ville veta om  pencillien klarar av då och ta bort baktierer från halsmandlarba om man blandar med vatten kan inte svälja pencillien äter kåvepenin  250mg


   
SvaraCitera

Haha det är ingen fara, svälj med vatten du! Eller menar du att krossa tabletten och smula ner den över vattnet? Isf, nej! den skall sväljas hel!

Du kan också syfta på flytande penicillin.. Denna bör kunnas blandas med vatten, men drick allt på en gång isåfall!   


   
SvaraCitera

S3ON: Eller menar du att krossa tabletten och smula ner den över vattnet? Isf, nej! den skall sväljas hel!

Har detta någon poäng?


   
SvaraCitera

superpojken:

Har detta någon poäng?

"Orsaken kan vara att det är en så kallad depåtablett, som är tillverkad på ett sätt som gör att det verksamma ämnet löses ut lite i taget. På så sätt får man en jämn och långvarig effekt av läkemedlet med så lite biverkningar som möjligt. Om man delar eller krossar en depåtablett verkar den för kraftigt och under för kort tid. Vissa depåtabletter med skåra kan delas men delarna måste sväljas hela.