Aviseringar
Rensa alla

Går det att hitta tillbaka till varann efter några år?


Ämnesstartare

Hej

För två veckor sen gjorde min pojkvän slut. Vi hade varit tillsammans i 10 månader och han var min första kärlek.

Han har problem. Han gjorde slut med mig en gång tidigare, bland annat pga. att vi inte gillade samma musik och att jag aldrig skulle vilja ha en röd bröllopsklänning... Han är kall och släpper ingen inpå sig. Men vi hade jättekul ihop och han är underbar när han inte flippar ur.

Början på slutet var när jag bad honom säga att han tyckte om mig oftare, då sa han att han bara skulle kunna göra det om jag försökte låta bli att säga det. tre dagar senare ringer han och gör slut, han sa att han inte ville såra mig längre men att vi kanske kunde hitta tillbaka om några år och att allt då skulle bli underbart. Kan man ens tänka så? tror ni att det går att hitta tillbaka till varann? Det känns ju inte som att det är något man ska räkna med men ändå så är det det jag tröstar mig med och går omkring och hoppas på att vi kommer göra.


   
Citera

Ginger:

pga. att vi inte gillade samma musik och att jag aldrig skulle vilja ha en röd bröllopsklänning...

.................................


   
SvaraCitera

han verar vara lite speciell, men för att svara på din fråga: Ja, mankan hitta tillbaka till varandra efter några år. Då kanske han mognat på sig lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han är ganska speciell och det svänger så fort med honom.
saken är bara den att han är fem år äldre...haha.. men ja, han behöver nog lite tid... 🙂


   
SvaraCitera

det går ju att hoppas. som med allt annat med andra ord


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

.................................

Det var tydligen väldigt viktigt för honom......^^


   
SvaraCitera

Men herregud gå vidare! Vadå hitta tillbaks till varann efter några år? Ska du gå och vänta på honom eller..?


   
SvaraCitera

det kanske händer, men det är inget man ska tänka på eller sträva efter.


   
SvaraCitera

Ginger:

att vi inte gillade samma musik

vilken tönt


   
SvaraCitera

Ginger:

Han har problem. Han gjorde slut med mig en gång tidigare, bland annat pga. att vi inte gillade samma musik och att jag aldrig skulle vilja ha en röd bröllopsklänning...

xDDDD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ginger:

Hej

För två veckor sen gjorde min pojkvän slut. Vi hade varit tillsammans i 10 månader och han var min första kärlek.

Han har problem. Han gjorde slut med mig en gång tidigare, bland annat pga. att vi inte gillade samma musik och att jag aldrig skulle vilja ha en röd bröllopsklänning... Han är kall och släpper ingen inpå sig. Men vi hade jättekul ihop och han är underbar när han inte flippar ur.

Början på slutet var när jag bad honom säga att han tyckte om mig oftare, då sa han att han bara skulle kunna göra det om jag försökte låta bli att säga det. tre dagar senare ringer han och gör slut, han sa att han inte ville såra mig längre men att vi kanske kunde hitta tillbaka om några år och att allt då skulle bli underbart. Kan man ens tänka så? tror ni att det går att hitta tillbaka till varann? Det känns ju inte som att det är något man ska räkna med men ändå så är det det jag tröstar mig med och går omkring och hoppas på att vi kommer göra.

Okej, snubben verkar riktigt konstig, men nåväl alla är vi olika. Men har han verkligen älskat dig om han gör slut för sådana skitsaker? Det där var verkligen skitsaker. Fucked up!

Mitt nuvarande ex sa likadant till mig, och det är cirkus 3 månader sedan vi tog slut. "Jag hoppas det blir vi i framtiden, när vi mognat till oss vilket lär dröja."

Jaha, tänker jag. Men det är ju ingenting att vänta på, om 5 år kanske jag bor i Chicago, jag kanske är död, jag kanske har gift mig, jag kanske är singel sedan idag. Eller så har hon gift sig eller är död, vem vet. Jag önskar hemskt gärna att det blir vi igen, men det är ingenting att gå och vänta på för livet kan ta vart som helst. Så bygg inte upp en tro om att det blir ni igen, ha bara en dröm lixom. Annars kommer ditt liv gå i kras. Och ärligt talat, så tror jag inte att vi kommer hitta tillbaka till varandra igen, sorgligt men sant. En dag i taget och se vad som händer.

Men visst hoppas man. Hoppas att hon återvänder till mig och inser vad vi hade tillsammans. För mig var det äkta iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ginger:

går omkring och hoppas på att vi kommer göra.

Nej, gör inte det. Låt inte honom ta upp dina tankar när han inte borde.
Men det är klart att ni kan hitta tillbaka till varann, men då händer det när det händer. Du måste få leva lite också, innan det händer (om det händer).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ginger:

men att vi kanske kunde hitta tillbaka om några år

Låter ju förövrigt som att det skulle kunna vara nånting han sa för att få dig att må bättre.
Glöm honom. På en gång.


   
SvaraCitera

det händer om det händer, liksom.
men vänta inte.


   
SvaraCitera
Exner

Räkna inte med - då blir det svårare att gå vidare.


   
SvaraCitera