Aviseringar
Rensa alla

Går du/har du gått på något av följande universitet?


Ämnesstartare

Sitter och funderar inför mitt val till eftergymnasiala studier, och vill jämföra lite olika universitet med varandra. Om du går på eller har gått på något av följande universitet: kan du vara snäll och skriva en kommentar om skolan, lokalerna, boende - tja, allt möjligt relaterat?

Karlstads universitet
Stockholms universitet
Göteborgs universitet
Uppsala universitet


   
Citera
Åtta

Missekatten:

Går du/har du gått på något av följande universitet?

Nej.


   
SvaraCitera

Nix.


   
SvaraCitera

Om du vill gå i staden där det är trevligast att studera i så ska du välja Göteborgs universitet.


   
SvaraCitera

Missekatten:

Göteborgs universitet

Japp pluggar till civilingenjör just nu.

Alabama Rocker:

Om du vill gå i staden där det är trevligast att studera i så ska du välja Göteborgs universitet.

Håller med! Trevlig gemenskap och ambiens


   
SvaraCitera

JrL414_3:

Håller med! Trevlig gemenskap och ambiens

[y]


   
SvaraCitera
Exner

Jag läser - sedan 3 terminer - vid Uppsala Universitet.
Vilken typ av utbildning, är du intresserad av, att läsa?
[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Går på GU. Bara fjärde veckan så jag vet inte hur mycket jag kan tillföra, men lokalerna beror helt på vilken del av skolan du går på då de olika sektionernas lokaler är väldigt spridda. Jag är på Hälsovetarbacken och stundtals även på Medicinareberget så om det är en utbildning inom hälsa eller medicin du vill gå kan jag berätta mer.

Boendet i Göteborg är som det är. Svårt att få tag på men lättare om du är villig att sänka dina krav eller har sökt i mycket god tid.
Folket och staden i sig är väldigt trevlig, som tidigare nämnts.


   
SvaraCitera

Exner:

Vilken typ av utbildning, är du intresserad av, att läsa?

Har tänkt på detta några gånger. Varför är du så extremt fixerad vid kommatecken? Det förstör ju hela meningen. Om, inte annat, låter det, en aning psykotiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Vilken typ av utbildning, är du intresserad av, att läsa?

Ärligt talat är jag så ambivalent i mitt intresseområde att jag har funnit det omöjligt att söka efter intresse eller utbildning. Jag kommer inte fram till något. Däremot vet jag att jag vill studera, så därför utgår jag från studieort istället, och ser vad som finns där som kan passa mig.

nesinnas:

Går på GU

Vad fick dig att välja att gå just i Göteborg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Missekatten:

Göteborgs universitet

Jag pluggar iofs på Chalmers men men... here we go!
Jag har inte den minsta aning om hur det är på de andra skolorna men jag kan inte säga att jag saknar nått i Göteborg. Trevligt folk, stor stad, varma vår/sommar/höst-kvällar på nån av Slottsskogens alla gräsområden. Tillgång till salta bad när värmen/vädret tillåter och Liseberg om man gillar sånt.
Fräscheten på lektionssalar m.m. beror helt på vilken byggnad du går i men överlag är de stilrent och snyggt.

Vad de gäller boende så registrera dig på SGS Studuentbostäder så snabbt som möjligt för billigt boende. Ett rum (med/utan egen dusch å toa) i centrum kostar cirkus 2,6k. 1or tror jag går för lite drygt 3k. Svåra att få dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

circa survive:

Tack ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Missekatten:

Vad fick dig att välja att gå just i Göteborg?

Relativt nära hemstaden, nära till havet, spårvagnar, kulturlivet.. Men mest var det ett plötsligt infall som hittills visat sig vara bra.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera