Aviseringar
Rensa alla

Gårdagens ros och ris


Ämnesstartare

Image
Går till Agria som på senaste tiden har sparat mig pengar. Behövde t ex endast betala 100 kr av gårdagens veterinärbesök som gick på 1000 kr. Bra där. Försäkra era djur säger jag bara!
Samt till mig själv som faktiskt klarar mer än jag tror.

Image
Går till dålig hälsa, hänsynslösa överheter och en pissig lärare.

PS
Image

Idag ska jag gå och ta blodprov hade jag tänkt. Ensam. Brukar vilja ha någon med mig pga vill ha distraktion men idag blir det ej så. Får ha med mig um in spirit då.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

har för mycket social ångest för att sällskapa just nu, men hoppas det går bra. ska förhoppningsvis dit själv i veckan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

ska förhoppningsvis dit själv i veckan

Blodprova? Mm hoppas att det går bra för dig med! Har ej gått iväg än men ska innan kl 15 har jag bestämt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wöhö hoppas det går bra med blodprovet!! Man får typ titta på något annat och babbla med den som ska sticka en och hoppas att den kan göra sitt jobb samtidigt som den pratar typ! Och om man har mer synliga blodådror på ena armen kan man be den ta den typ. Ja.

Och har man tur så säger de att man har fina blodkärl också. Gillar komplimanger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

Man får typ titta på något annat och babbla med den som ska sticka en och hoppas att den kan göra sitt jobb samtidigt som den pratar typ! Och om man har mer synliga blodådror på ena armen kan man be den ta den typ. Ja.

Ja det är bra. T ex om det inte känns obehagligt att ha folks händer mot ens bröst hela dagarna. Det hade hon inte tänkt på sade hon. Detta var nog för något år sedan, kanske kan jag fråga igen om jag får samma tant om läge kommer upp.
Jag var en dålig djurägare för ett tag sedan och gick ut när de skulle blodprova Stella. Brukar annars vara den som håller i henne och trycker lite på blodkärlet men när de frågade om jag ville gå ut så tänkte jag att ja det blir nog bra så jag inte stressar upp henne kanske. Så gick jag ut och lämnade henne i händerna på de blåklädda monstren.

dvärgkastarn:

Och har man tur så säger de att man har fina blodkärl också. Gillar komplimanger.

Har nog fått höra det när jag var yngre men sedan har de väl blivit fula. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ja det är bra. T ex om det inte känns obehagligt att ha folks händer mot ens bröst hela dagarna. Det hade hon inte tänkt på sade hon. Detta var nog för något år sedan, kanske kan jag fråga igen om jag får samma tant om läge kommer upp.

Haha vafan, det tänkte jag inte ens på när jag tog blodprov ju [shake] Nog tur, hade kanske blivit lite knasig stämning då.

isola:

Jag var en dålig djurägare för ett tag sedan och gick ut när de skulle blodprova Stella. Brukar annars vara den som håller i henne och trycker lite på blodkärlet men när de frågade om jag ville gå ut så tänkte jag att ja det blir nog bra så jag inte stressar upp henne kanske. Så gick jag ut och lämnade henne i händerna på de blåklädda monstren.

Låter hemskt [sad] Fast de var nog snälla mot henne, det är ju deras jobb liksom.

isola:

Har nog fått höra det när jag var yngre men sedan har de väl blivit fula.

Äsch, om en gammal get som jag kan få komplimanger så kan nog du också få det. Tror nog de tänkte att du nog får höra sånt hela tiden så det var onödigt att påpeka det [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

Haha vafan, det tänkte jag inte ens på när jag tog blodprov ju Nog tur, hade kanske blivit lite knasig stämning då. Låter hemskt Fast de var nog snälla mot henne, det är ju deras jobb liksom.Äsch, om en gammal get som jag kan få komplimanger så kan nog du också få det. Tror nog de tänkte att du nog får höra sånt hela tiden så det var onödigt att påpeka det

Haha typ det första jag tänkte på när jag satte mig [blush]

dvärgkastarn:

Låter hemskt [sad] Fast de var nog snälla mot henne, det är ju deras jobb liksom.

Ja de kändes som snälla människor. Men när jag kom in sade de att hon hennes astmaandning blivit dålig när de hållit på med henne. Uhu. [sad]
Men igår slapp hon blodprov som tur var!

dvärgkastarn:

Äsch, om en gammal get som jag kan få komplimanger så kan nog du också få det. Tror nog de tänkte att du nog får höra sånt hela tiden så det var onödigt att påpeka det [wink]

sicken charmör [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad ska du ta blodprov för? Gjorde det för ca två veckor sedan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

Vad ska du ta blodprov för? Gjorde det för ca två veckor sedan.

Gluten och sockervärden. Men jag har inte fastat (hur kan de begära att man ska fasta i tolv timmar och sedan stå där i evigheters evighet med sin lilla kölapp darrig och ångestig och vänta tills alla 7575 personerna före en är klara och sen genomlida ett blodprov? :()
så nu blir det väl bara glutenprovet som visar någonting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Gluten och sockervärden. Men jag har inte fastat (hur kan de begära att man ska fasta i tolv timmar och sedan stå där i evigheters evighet med sin lilla kölapp darrig och ångestig och vänta tills alla 7575 personerna före en är klara och sen genomlida ett blodprov? :() så nu blir det väl bara glutenprovet som visar någonting.

Är det en rutinkoll eller misstänker du att du är allergisk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

r det en rutinkoll eller misstänker du att du är allergisk?

Det sistnämnda [sad][sad][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det sistnämnda

Måste vara jobbigt att vara allergisk mot något som är så vanligt. Alltid tänka på vad man äter och så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

Måste vara jobbigt att vara allergisk mot något som är så vanligt. Alltid tänka på vad man äter och så.

Jaaa! Läste på en vårdsida att man kan få i sig gluten via luft också. Wtf liksom. Behöver verkligen inte detta i mitt liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Jaaa! Läste på en vårdsida att man kan få i sig gluten via luft också. Wtf liksom. Behöver verkligen inte detta i mitt liv.

Fast det måste vara såpass lite att man inte påverkas av det. Annars skulle ju alla glutenallergiker behöva gå omkring med gasmask utomhus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har bara hört folk klaga på agria senaste tiden, så det var fint att höra [love]


   
SvaraCitera