Aviseringar
Rensa alla

Garderob + frigolit = ?


Ämnesstartare

igår när jag kom hem så såg jag att min granne hade ställt ut en garderob på sin uteplats, en stund senare kom 2 killar som såg lite suspekta ut bärandes på ett par frigoliplattor sen stod dom och kapade till frigoliten hela kvällen och sen bar dom in garderoben, såg dock inte vad det var dom gjorde..
efter lite googlande hittade jag en sida om någon som brände egen sprit i en garderob isolerad med frigolit och min granne är en rockabillybrud så käns inte helt omöjligt..
någon som har en aning om vad det annars kan vara...

/nyfiken


   
Citera

så kanske det är


   
SvaraCitera

Låter dom det. Varför skulle man annars isolera en garderob... [confused]


   
SvaraCitera

Varför ställa ut garderoben för att sedan bära in den igen? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alfen:

någon som har en aning om vad det annars kan vara...

Ja det är ju skumt... Frigolit är ju ett material som ja, används till väldigt få sådana "renoverings-projekt". 😛 Du kan väl ringa polisen och fråga om det är något som borde vara suspekt? Man kan ju alltid fråga haha.

Läste på nån sida att man kan övervintra växter genom att ställa ut en garderob på balkongen/verandra där man klär innansidan i gareroben med frigolit. Men de bar ju in garderoben igen så det varkar inte vara det ?

Eller om man inglasar typ balkongen används ganska tjocka lager frigolit.

Kan ju vara ett busstreck; " Livade upp stämningen varje gång han hade fest och någon öppnade badrumsskåpet och all frigolit rann ut - försök stoppa in den igen du!!!"

Sen kanske det är nått sovrum där det är vägg mot köket eller granne. Så de kanske skulle isolera väggen och var tvugna att flytta på garderoben för att då utrymme att sätta upp frigolitplattorna?

Hm.. kommer inte på något mer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daybreak:

Läste på nån sida att man kan övervintra växter genom att ställa ut en garderob på balkongen/verandra där man klär innansidan i gareroben med frigolit. Men de bar ju in garderoben igen så det varkar inte vara det ?

Som sedan ställs ut i vinter? [wink]


   
SvaraCitera

Hon hade kanske bara sjukt konstig smak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shajjn:

Som sedan ställs ut i vinter?

haha, alltså jag har inte så "gröna fingrar" men jag vet att vissa blommor ska tas om hand typ när blommingen är över *klia på huvudet* och bara stå nedkylt och gärna bortlömt i nån garderob (?) så hahaha, garderoben kaske står på balkongen sen då i vinter hehe [rolleyes] kanske? Vem vet? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daybreak:

kanske? Vem vet? [bigsmile]

haha, ja så kan det vara. Mina fingrar är inte särskilt gröna heller. [shake] Nån gång ska man väl se till att lära sig baskunskaper åtminstone..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daybreak:

Du kan väl ringa polisen och fråga om det är något som borde vara suspekt? Man kan ju alltid fråga haha.

äsh, hon är ganska snäll så jag bryr mig inte

internet:

Hon hade kanske bara sjukt konstig smak.

som sagt, hon är raggare så du kanske inte är helt ute och cyklar [crazy]


   
SvaraCitera

Alfen:

som sagt, hon är raggare så du kanske inte är helt ute och cyklar

hade varit sjukt cool ifall hon gjorde det för att det är snyggt.


   
SvaraCitera

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera