Aviseringar
Rensa alla

Gastric Bypass. Hälp?


Ämnesstartare

hejsan, jag är ny på sidan så jagvet inte riktigt om jag kommit rätt. Jag vet heller inte riktigt om jag ska göra en magsäcksoperation eller inte och jag skulle uppskatta lite hjälp...

Okej, om mig. Jag är ung. 19 år. Men har insulinsresistens - vilket betyder att jag har det nästan helt omöjligt för att gå ner i vikt. Jag har provat allt från pulvetdieter till LCHF, samt såklart att motionera och äta som en normal människa men detta fungerar inte. Därför har jag fått en remiss till att få göra en magsäcksoperation för läkarna tror att det är den enda lösningen.
Någon som gjort en, eller känner någon som opererat sig och kan berätta om det?

Jag orkar inte med dumma kommentarer. Har ni inge vettigt att säga så skriv inte.


   
Citera

Har någon läkare rekommenderat detta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja flera stycken. Efter många blodprover och röntgen osv. Men det är ändå ett val för en livstidsförändring


   
SvaraCitera

Om flera läkare har rekommenderat det, och det är för din egen hälsa, så bör du nog görat.


   
SvaraCitera

På vilket sätt leder insulinresistens till viktökning? Är inte insulinresistensen en produkt av övervikten?


   
SvaraCitera

Minus0:

Därför har jag fått en remiss till att få göra en magsäcksoperation

isola:

Har någon läkare rekommenderat detta?

Nä, hon har skrivit remissen själv [party]


   
SvaraCitera

Buddah:

Nä, hon har skrivit remissen själv [party]

Slutade läsa efter "..lite hjälp". Tar för givet att folk lyssnar på flera läkare över umare.


   
SvaraCitera

isola:

Tar för givet att folk lyssnar på flera läkare över umare.

Minus0:

Någon som gjort en, eller känner någon som opererat sig och kan berätta om det?

Om du läser hela posten kanske du kan bidra med något istället.


   
SvaraCitera

Buddah:

m du läser hela posten kanske du kan bidra med något istället.

"

Läs vad jag skrev istället.


   
SvaraCitera

isola:

Läs vad jag skrev istället.

Precis det jag gjorde. Vad är det du inte förstår?


   
SvaraCitera

Buddah:

Precis det jag gjorde. Vad är det du inte förstår?

Hon vill säkert ha inputs från andra överviktiga, och där är du säkert mer behjälplig nä jag, men också råd om han ska genomföra den eller inte. Vilket låter rätt knas då jag nu ser att han skrivit

Minus0:

ilket betyder att jag har det nästan helt omöjligt för att gå ner i vikt. Jag har provat allt från pulvetdieter till LCHF, samt såklart att motionera och äta som en normal människa men detta fungerar inte. Därför

Minus0:

läkarna tror att det är den enda lösningen.

Minus0:

Jag vet heller inte riktigt om jag ska göra en magsäcksoperation eller inte och jag skulle uppskatta lite hjälp...

Men såklart är det en läskig och stor operation.


   
SvaraCitera
Åtta

isola:

Hon vill säkert ha inputs från andra överviktiga, och där är du säkert mer behjälplig nä jag

Image


   
SvaraCitera

Buddah:

Nä, hon har skrivit remissen själv

[love]


   
SvaraCitera

Jag tror att http://viktoperation.ifokus.se/ kan vara ett mer passande forum än ungdomar.se. [smile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

isola:

men också råd om han ska genomföra den eller inte. Vilket låter rätt knas då jag nu ser att han skrivit

Nä, det människan vill är att höra från:

Minus0:

Någon som gjort en, eller känner någon som opererat sig och kan berätta om det?

och inte tips på om operationen ska genomföras eller ej. [wink]


   
SvaraCitera

isola:

Hon vill säkert ha inputs från andra överviktiga, och där är du säkert mer behjälplig nä jag, men också råd om han ska genomföra den eller inte. Vilket låter rätt knas då jag nu ser att han skrivit

Minus0:

Någon som gjort en, eller känner någon som opererat sig och kan berätta om det?

Hennes fråga står där i klartext, läs?

Och nog för att jag inte är någon sparris, men gastric bypass är inte aktuellt för min del riktigt än [party]


   
SvaraCitera