Aviseringar
Rensa alla

Gastric Bypass Operation (Överviktsoperation)


Ämnesstartare

Grotesko:

Gastric Bypass Operation (Överviktsoperation)

Tjabba tjena o alla andra görfräcka fraser.

Någon här på UM som gjort en Gastric Bypass operation tro ? Själv har jag detta och har snart tappat 70kg.

Dela med er nu!

Jag tillhör de lyckligt lottade som kan frossa i mat dvs äta hur mycket jag vill utan att gå upp ett enda gram. Läkaren säger att jag har maximal effektiv ämnesomsättning. Å andra sidan om jag inte äter på några dagar så går jag inte ner i vikt heller eftersom kroppen enl läkarna ställer om sig till svält o därför förbrukar så lite energi som möjligt.

Nåväl, tycker det är väldigt bra att du gjort en bypass operation. Fetma håller på att bli (väst)världens nya folksjukdom o det är ju inte bra. Om det sedan beror på att de överviktiga äter fel mat, äter för mycket mat, äter onyttig mat eller rör sig alldeles för lite eller snarare en kombination av alltihop kan vi lämna därhän. Fakta är bara att det är ett problem för många. [sad]

Att många medvetet skulle bli feta bara för att få en gratis operation av landstinget tror jag inte ett dugg på. En bypass operation är väl ett kirurgiskt ingrepp som görs med hjälp av en skalpell o det är väl inte så roligt o gå omkring med ett ärr över hela magen. Men för de som verkligen är i behov av det är det naturligtvis ett lyft. [smile]

Får jag fråga... är du tjej eller kille? Hur gammal är du? Vad vägde du innan o vad väger du idag?


   
SvaraCitera

isola:

Det finns ju dem som vill överleva

Då handlar det om viktiga operationer, nu skrev jag "frivilligt". Förresten så skriver man "de".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Då handlar det om viktiga operationer

Gör man ingenting åt sin fetma så dör man oftast.

sylar:

Förresten så skriver man "de".

attans


   
SvaraCitera

Finns det någon klinik någonstans i världen där man kan göra magsäcksoperation utan att ha ett bmi på 30+ ?


   
SvaraCitera