Aviseringar
Rensa alla

gått upp 10 kg, behöver tips för att gå ner 10 kg igen?!


Ämnesstartare

Hejsan allihopa!! för något år sedan tränade jag jättemycket, drack nästan aldrig och rökte inte, sedan så började jag festa massa och började att röka och jag bara gick upp i vikt, jag är 163 och vägde då 62 kg, nu väger jag 72kg vilket är för mycket för min vikt.

jag gick upp 10 kg på ett år och sen dess har jag verkligen inte gåt ner någonting, och nu har jag slutat röka vilket gjort att jag gått upp 1 kg till.. jag vet verkligen inte hur jag ska göra för att gå ner 10 kg igen, jag mår så himla dåligt och är så besviken på mig själv, jag skulle bli så himla glad om jag kunde få tips som verkligen hjälper. kanske är det någon av er som varit med om samma sak och lyckat nå sin drömvikt?? min motivation är i botten..

tack påförhand! Matilda [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Om man verkligen vill så brukar det gå. Gäller bara att ha bra självdisciplin Skippa onyttigheterna och äta bra mat bara. Och tänka på att det räcker sen så man inte blir anorektisk. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hallonsodan:

Skippa onyttigheterna och äta bra mat bara. Och tänka på att det räcker sen så man inte blir anorektisk.

haha anorektisk skulle jag aldrig bli eftersom jag älskar mat..jag vet liksom inte vad jag ska äta riktigt som är bra mat, man kan ju inte leva på sallad liksom ^^


   
SvaraCitera

Börja träna, sluta äta en massa skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Börja träna, sluta äta en massa skit.

det är så enkelt att säga så. hur ska man få motivationen till det då?


   
SvaraCitera

Att du mår dåligt och är besviken på dig själv borde vara en bra grej för din motivation? Jag gick upp till 69 och gah, blev så jävla motvierad. Gick ner till 61 på relativt kort tid. Nu väger jag 62 och ska snart ner till 58 så är jag nöjd.


   
SvaraCitera

rocka_billy:

det är så enkelt att säga så.

Det är ju bara att bestämma sig?

rocka_billy:

hur ska man få motivationen till det då?

Du kan ju knappst trivas med att ha gått upp 10kg, är inte det motivation nog?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Nu väger jag 62 och ska snart ner till 58 så är jag nöjd.

58 är min drömvikt 🙂 men ska se om jag kan komma ner till 62 igen och skulle jag lyckas med d e så ska jag försöka komma ner till 58!
Snälla berätta vad du gjorde för att gå ner i vikt? har du något bra knep?


   
SvaraCitera

Testa promenera en timme varje dag, powerwalk kanske. lågintensiv träning förbränner fett. jag hatar att träna men om det är något så litet som en promenad med musik är det mycket enklare att komma igång. undvik snabba kolhydrater som socker o onyttigheter så är det iallafall en bra start. lycka till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Du kan ju knappst trivas med att ha gått upp 10kg, är inte det motivation nog?

jo :(saken är att jag sitter hemma och tänker, I morgon ska jag åka å träna för jag har årskort på friskis och svettis, sen på morgonen när jag vaknar tänker jag " äh ja känner mig lite seg idag tar det i morgon istället" och till slut blir det en vana, sen när jag väl kommer igång med träningen då blir jag sjuk eller något i en vecka å sen e jag på samma ställe igen!


   
SvaraCitera

rocka_billy:

jo :(saken är att jag sitter hemma och tänker, I morgon ska jag åka å träna för jag har årskort på friskis och svettis, sen på morgonen när jag vaknar tänker jag " äh ja känner mig lite seg idag tar det i morgon istället"

Svag människa, jag har gått ned 5kg på 4v nu. [cool]


   
SvaraCitera

rocka_billy:

haha anorektisk skulle jag aldrig bli eftersom jag älskar mat..jag vet liksom inte vad jag ska äta riktigt som är bra mat, man kan ju inte leva på sallad liksom ^^

Min mamma går i alla fall på den där GI metoden, och har funkat jättebra för henne, så googla lite!


   
SvaraCitera

Öka energiförbrukningen via hyffsat regelbunden, lustfylld träning.
Försök att äta regelbundet. Undvik emellanåt 'godsaker'.


   
SvaraCitera

rocka_billy:

tips

Få in bra vanor är en grund för att det skall funka. Ut och gå med dig minst 1h om dagen, när du väl kommer in i det så är det inte jobbigt utan du blir tvärt om rastlös när du inte får ut och gå 🙂 De första två veckorna i alla fall så kan du få tvinga dig själv att ta dig ut, men sen går det som sagt av sig självt.


   
SvaraCitera

du är snygg [blush]


   
SvaraCitera