Aviseringar
Rensa alla

"gay"


Ämnesstartare

Bööööörg: Vad tycker ni om när folk kallar saker de inte gillar gay?

Snackar mest engelska med mina vänner typ nåt sånt här är rätt vanligt

Kanske dags att skaffa svenskspråkiga vänner förutsatt att du bor i Sverige. Men du kanske bor i Storbritannien eller Nordamerika!??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ghostwriter:

Kanske dags att skaffa svenskspråkiga vänner förutsatt att du bor i Sverige. Men du kanske bor i Storbritannien eller Nordamerika!??

Bor i finland


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: Bor i finland

Finland? Engelskspråkiga?? Jag trodde att de bara snackade finska och svenska i Finland?    Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ghostwriter:

Finland? Engelskspråkiga?? Jag trodde att de bara snackade finska och svenska i Finland?    Rodnar

Kan inte så bra finska och har slutat umgås regelbundet med svenskskpråkiga (förrutom 1)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: Kan inte så bra finska och har slutat umgås regelbundet med svenskskpråkiga (förrutom 1)

Är du född i Finland och bor där fortfarande idag? Bor du i se sk svenskbygderna eller bor du i någon av de större (finsktalande) städerna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ghostwriter:

Är du född i Finland och bor där fortfarande idag? Bor du i se sk svenskbygderna eller bor du i någon av de större (finsktalande) städerna?

Nej flyttade hit för ett tag sen. Bor mellan en av de större städerna och en svensk stad... tappat kontakten med alla svenskspråkiga sedan jag tog studenten i våras =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: Nej flyttade hit för ett tag sen. Bor mellan en av de större städerna och en svensk stad... tappat kontakten med alla svenskspråkiga sedan jag tog studenten i våras =/

Jag var tillsammans med en tjej för några år sedan vars mamma var från Finland men tjejen kunde inte ett ord finska. Men vi var ofta i Helsingfors... åkte de så populära finlandsbåtarna.  Tumme upp

Nej, finska är väl knappast världens lättaste språk att lära sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ghostwriter:

Jag var tillsammans med en tjej för några år sedan vars mamma var från Finland men tjejen kunde inte ett ord finska. Men vi var ofta i Helsingfors... åkte de så populära finlandsbåtarna.  Tumme upp

Nej, finska är väl knappast världens lättaste språk att lära sig.

Helsingfors är världens bästa stad om man är brun tjejerna älskar en :- P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: Helsingfors är världens bästa stad om man är brun tjejerna älskar en :- P

Eftersom vi alltid har åkt finlandsbåtarna så har vi aldrig stannat i Helsinki över natten så jag har noll koll på hur nattlivet är där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ghostwriter:

Eftersom vi alltid har åkt finlandsbåtarna så har vi aldrig stannat i Helsinki över natten så jag har noll koll på hur nattlivet är där.

Allright. Hur är det på båtarna då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: Allright. Hur är det på båtarna då?

Nu har vi ju alltid åkt ihop så det har ju inte varit frågan om att ragga på båtarna. Men för övrigt... bra nattliv... för mycket supande... alldeles för dyra öl och drinkar i barerna. Vilket får som följd att alltför många handlar alkohol i taxfreeshopen och sitter och super i hytterna och kommer till barer, restauranger, nattklubbar och diskon halvt redlösa.   Tumme ned


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ghostwriter:

Nu har vi ju alltid åkt ihop så det har ju inte varit frågan om att ragga på båtarna. Men för övrigt... bra nattliv... för mycket supande... alldeles för dyra öl och drinkar i barerna. Vilket får som följd att alltför många handlar alkohol i taxfreeshopen och sitter och super i hytterna och kommer till barer, restauranger, nattklubbar och diskon halvt redlösa.   Tumme ned

Haha okej.. låter nice! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: Haha okej.. låter nice!

Däremot är maten riktigt bra. Både i de rena restaurangerna liksom i dom restaurangerna som serverar smörgåsbord. Det brukar alltid vara två "sittningar" och vi har alltid valt den senare sittningen. Då kan man sitta tills de stänger. All dryck... öl och vin ingår dvs det är bara att hämta hur mycket man vill gratis. Naturligtvis inget årgångsvin för 1.000 kronor flaskan men fullt drickbart. Även starkölet är godkänt och drickbart.  Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ghostwriter:

Däremot är maten riktigt bra. Både i de rena restaurangerna liksom i dom restaurangerna som serverar smörgåsbord. Det brukar alltid vara två "sittningar" och vi har alltid valt den senare sittningen. Då kan man sitta tills de stänger. All dryck... öl och vin ingår dvs det är bara att hämta hur mycket man vill gratis. Naturligtvis inget årgångsvin för 1.000 kronor flaskan men fullt drickbart. Även starkölet är godkänt och drickbart.  Tumme upp

Vi åkte studentkryssning på en sån båt... dock inte från helsingfors.  Fan vad mycket jag åt


   
SvaraCitera