Aviseringar
Rensa alla

Ge mig ett bra skäl till "korrekt" handling i följande scenario:


Ämnesstartare

Låt oss säga att jag av ren tur lyckas klura ut lösenordet till någons mod-konto här. (självfallet lämnar jag inga spår av denna IP-adressen på det kontot). Ganon lägger ett bud på 5k vid snabb affär. Money buyin, dessutom skickar jag någon springpojke som säljer mot kontanter, så Ganon får aldrig reda på att det är jag som läcker, därmed kan han inte avslöja något i förhör.. 

Hur hade ni gjort i den fiktionella situationen jag beskriver ovan? Hade ni sålt lösenordet till Ganon? Hade ni avstått? Risken för er att åka fast är minimal.

Och jag menar, killen får roa sig ett par timmar på sin höjd, kske banna andré och time, resten av modsen, andra medlemmar han stör sig på och slutligen avregga det läckta mod-kontot han sitter på. Men sajten återskapas givetvis av kodarna relativt snabbt? Eller skulle detta ta flera månader likt vanliga bugfixar o.s.v? Jag menar, någon jävla backup har ni väl?  

Jag hoppas innerligt att ni är förberedda denna gång! Att sajten ej har lika bristande säkerhetsfunktioner som förr i tiden!?

Eller sitter vanliga mods på exakt samma uppsjö funktioner som admins? Rent logiskt så borde väl en mod inte kunna låsa en admin?

ios-hack.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

kan mods låsa admins?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är det jag undrar över.. På förra UM kunde de?? Var det inte just detta Ganon åstadkom med nellnellnells konto? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas: Hej!

Tja! 

Skulle du kunna upplysa oss lite om hur pass bra säkerheten är här? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så att vi kan somna tryggt. Eller jag åtminstone, de andra kanske inte tar siten och sina acc på lika stort allvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Det är det jag undrar över.. På förra UM kunde de?? Var det inte just detta Ganon åstadkom med nellnellnells konto? 

nä tror inte. tror nog att jag hade mitt halvårsuppehåll under den härvan. eller så kanske det hände innan jag kom. minns ej iaf.


   
SvaraCitera

jag hade inte sålt för jag tycker inte ganon ska lägga så mycket pengar på sånt trams.
jag hade inte behålt för jag är snäll.
Sen hade jag tagit en promenad och känt hur solen värmde på min goda aura.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

nä tror inte. tror nog att jag hade mitt halvårsuppehåll under den härvan. eller så kanske det hände innan jag kom. minns ej iaf.

jag minns, det var deppigt, men varade bara för nåt dygn lr ngt, var en av de bannade 🙁 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fantastiskt: jag hade inte behålt för jag är snäll.

Hade det inte varit kul att kunna läsa vad de skriver till varann bakom kulisserna? De har säkert diskussioner om olika UMare som inte sköter sig i trådar enbart de har tillgång till att läsa. Rodnar


   
SvaraCitera

S3ON:

Hade det inte varit kul att kunna läsa vad de skriver till varann bakom kulisserna? De har säkert diskussioner om olika UMare som inte sköter sig i trådar enbart de har tillgång till att läsa. Rodnar

njäe.. vet inte..
känner inte så just nu..
det kanske går över


   
SvaraCitera

Nä har redan min egen mod-business. Se min profil för prisuppgifter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

jag minns, det var deppigt, men varade bara för nåt dygn lr ngt, var en av de bannade 🙁 

när var det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

när var det?

Det minns jag dock inte.. Men gissar på mellan 2009-2011 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har ett svakt minne av att det var vinter, kske på min födelsedag tom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Annat svar, nämligen: (varför?)


   
SvaraCitera