Aviseringar
Rensa alla

Ge mig ett träningsschema!


Ämnesstartare

Tjena gubbs. Är cirka 177-178 lång och väger 74 kg. Är ganska missnöjd med det.

Nu vill jag att ni ger mig ett träninsschema/matsschema. Vet att ni antagligen inte är proffs inom ämnet. Men ni som tränar mycket på fritiden och lägger hälsa i fokus är mer än välkomna.

Jag kommer hem från skolan typ 16.00 och vi brukar äta 17.00.

Jag har träning måndagar och onsdagar 18.45. Har sedan träning samma tid torsdag fast en annan sport. Något lättare träning. Lördag kl. 10.00 har jag ytterligare en träning.

Och så ser min vecka ut! Jag är ledig tisdag, fredag, söndag och några timmar de övriga dagarna. Hur ska jag utnyttja tiden så bra som möjligt?


   
Citera

Pma Stekaren, han kanske kan hjälpa dig. Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är ofta hungrig när jag kommer hem. Lösning? Onödigt att äta något när det är middag en timme senare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicce:
Pma Stekaren, han kanske kan hjälpa dig. Lycka till!

Möjligt.


   
SvaraCitera

Inget Namn: Jag har träning

vad? och vad vill du träna? 


   
SvaraCitera
Kudhos

Vad har du för mål? Hur gammal är du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

vad? och vad vill du träna? 

Jag har träning? Jag skrev de tider som redan är upptagna då jag redan går i innebandy och tennis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
Vad har du för mål? Hur gammal är du?

67-68 kg kanske? 14 år


   
SvaraCitera
Kudhos

Inget Namn:

67-68 kg kanske? 14 år

Okej, jag skulle nog i din position kolla in vad du äter och köra någon löprunda dagarna du inte tränar. Eftersom du är så ung så är gym otillgängliga. Gyllene regeln är ju att bränna mer kalorier än vad du får i dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Okej, jag skulle nog i din position kolla in vad du äter och köra någon löprunda dagarna du inte tränar. Eftersom du är så ung så är gym otillgängliga. Gyllene regeln är ju att bränna mer kalorier än vad du får i dig.

Självklart. Ska sluta upp med läsk och vitt bröd. Övrigt slisk äter jag knappt. Kan iofs vara något extra kilo just nu alá julmat.


   
SvaraCitera
Kudhos

Inget Namn:

Självklart. Ska sluta upp med läsk och vitt bröd. Övrigt slisk äter jag knappt. Kan iofs vara något extra kilo just nu alá julmat.

Läsk borde du skrota helt. Även energidryck om du kör sånt. Och chips, choklad etc etc. Du kan ha 1 dag i veckan som du kan "unna" dig som det heter. Men läsk och skräp mättar snabbt och lägger sig på magen snabbt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Läsk borde du skrota helt. Även energidryck om du kör sånt. Och chips, choklad etc etc. Du kan ha 1 dag i veckan som du kan "unna" dig som det heter. Men läsk och skräp mättar snabbt och lägger sig på magen snabbt. 

Äter inte chips eller godis. Popcorn är överlägset. Så det får bli Cola light på helger framöver. Dricker aldrig sånt på vardagar.


   
SvaraCitera

Inget Namn:

Äter inte chips eller godis. Popcorn är överlägset. Så det får bli Cola light på helger framöver. Dricker aldrig sånt på vardagar.

Cola light... Skärp dig. Fan värre med alla ämnen som man trycker ner i light produkterna. 
Skriv till mig i PM om du vill ha ett träningsupplägg. Skriv även dina mål osv så fixar jag det 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:

Cola light... Skärp dig. Fan värre med alla ämnen som man trycker ner i light produkterna. 
Skriv till mig i PM om du vill ha ett träningsupplägg. Skriv även dina mål osv så fixar jag det 

Haha xD Lägger aspartam sig på magen?


   
SvaraCitera

Inget Namn:

Haha xD Lägger aspartam sig på magen?

Nej det lägger sig inte på magen. Men vad gör det istället? Finns massor med studier som visar att aspartam är cancerframkallande. Därför köper jag ett protienpulver som inte har det just nu. Chansen är väl inte stor men varför trycka i sig massa skit när man kan undvika det så mycket som möjligt? Jag själv tränar 6 dagar i veckan och den 7e dagen brukar jag unna mig något så äter inte alltid jätte nyttigt men som sagt undvik skit som skadar kroppen!


   
SvaraCitera